RSS Feed

Mad Men: misoginie,publicitate și haine frumoase

vezi toate articolele de
14 Jul 2011 la 23:49 214 comentarii 3480 vizualizari.

Serialul Mad Men, recompensat deja cu trei premii Emmy la categoria “cel mai bun serial dramatic”, a primit în acest an 19 nominalizări, inclusiv la aceeaşi categorie menţionată, dar şi la categoriile de interpretare, datorită celor două staruri din distribuţie, John Hamm şi Elisabeth Moss.

Pentru cei care nu știu, Mad Men este un serial american de televiziune produs de Matthew Weiner care a avut premiera în 2007, iar în prezent se află la cel de-al patrulea sezon. Serialul urmărește îndeaproape viața competitivă, lumea egoistă și misogină a publicității, unde jucătorii cheie (în mare parte bărbați) fac o artă din vânzări. Acțiunea se petrece în America anilor 60.

În realitate serialul a devenit mult mai mult decât o înșiruire de premii și cifre incredibile în ceea ce privește audiențele, e un trend setter, ba mai mult, pot să spun că e un adevărat fenomen pentru toate industriile care profită de pe urma culturii pop.

În primul rând, Mad Men a schimbat moda, cel mai bine știu femeile ceva mai voluptoase, care până la Mad Men erau judecate după numărul centimetrilor din jurul taliei. Acum, costumele stilate din drama TV au făcut ca femeile voluptuoase să fie privite altfel, mai ales după ce Christina Hendricks, care o interpretează pe secretara Joan Holloway, a fost declarată cea mai sexy femeie din lume. Bine, de fapt, cea care merită toate aplauzele pentru asta este designerul Janie Bryant care a transpus ținutele din anii 60 astfel încât să redevină atrăgătoare în 2011.

Apoi, industria rezervărilor de mese în restaurante pentru întâlniri scurte de afaceri – urmând exemplul prezentat în serial a avut parte de câștig imediat în rândul amatorilor, în ciuda crizei. Spre exemplu BookaTable, unul dintre cele mai cunoscute site-uri de rezervări de mese pentru întâlniri de afaceri (în toată lumea, pentru că poți să rezervi o masă în aproape toate orașele importante din 19 țări) jură (cu mâna pe taste :)   ) că de când a început noua serie din Mad Men, rezervările online au crescut cu 39%. Cea mai mare creștere, de 47% s-a înregistrat în Manchester, apoi Birmingham (33%) și Londra (19%). Poate nu e chiar așa, se mai întâmplă ca oamenii să exagereze dar până la noi dovezi, putem să-i credem pe cuvânt.

Important este că lumea vorbește despre serial (și) ca despre un fenomen cultural. În ziarul The Telegraph, anul trecut Mad Men era considerat un serial care vorbește despre contradicțiile culturale ale perioadei Eisenhower. Despre reformele societății anilor 60 și despre cum în acea perioadă de presiuni sociale s-au modelat: America modernă, familia americană, conștiința socială a acesteia și …ei bine, da, consumatorii.

De altfel, decada anilor 60 în America e considerată de unii istorici o perioadă de revoluţie morală care a înlocuit moralitatea tradiţională cu ceea ce s-a numit noua moralitate. Aceasta nu înseamnă că adevărul s-a schimbat brusc în zece ani, dar modul de a percepe adevărul s-a schimbat în mod dramatic şi tot în mod dramatic s-au schimbat modelele comportamentale.

Nu uitați (dacă l-ați văzut, dacă nu, am observat că TCM-ul îl reia de vreo săptămână, două) filmul Splendoare în Iarbă (1961) cu Waren Beatty și Natalie Wood. Cred că este unul dintre cele mai bune portrete ale societății americane din anii 60: presiune socială, oprimare din punct de vedere sexual și social a femeii, chiar și prezentarea tratamentelor speciale medicale cu care se trata orice gest de contestare a lucrurilor considerate normale în acea perioadă – șocurile electrice aplicate tinerelor revoltate. Sau filmul din 1999 despre anii 60 – Girl, Interrupted (la noi s-a tradus Tinerețe furată) cu Winona Ryder și Angelina Jolie. Filmul a fost realizat după fapte reale, bazat pe experiența proprie a scriitoarei Sussana Kaysen, cea care a stat 18 luni într-un spital de boli mintale pentru că era …altfel decât credea societatea de atunci că se cuvine. Că se cuvine pentru o domnișoară sau că e frumos să faci ca fată – cred că au fost cele două expresii pe care nu le-am suferit niciodată – și de care, chiar dacă nu sunt vreo feministă înverșunată și nu m-a tentat niciodată să scot din sărite gratuit societatea noastră patriarhală sau n-am crescut în anii 60, am avut parte din plin.


cam așa arăta o reclamă pentru Barbie din 60…destinată viitoarelor Barbie în carne și oase.

Să revenim însă la diferențele dintre clasele sociale din perioada aceea. În Mad Men, scena în care Don Draper intră în biroul său și își aruncă servieta, pălăria și haina în brațele secretarei e relevantă pentru modul în care erau priviți în anii 60, în America, subalternii. Straturile sociale erau foarte respectate. În același timp însă, imediat după al doilea război mondial, trendurile din politica secolului XX au schimbat percepția din punct de vedere economic asupra clasei muncitoare. Pentru prima dată, s-a ajuns la concluzia că muncitorii, care aveau impact asupra dezvoltării societății, puteau foarte bine să profite de pe urma muncii lor – de altfel pe bună dreptate, pentru că timp de 15 ani, între 1947-1963, veniturile mijlocii se dublaseră.

Și o bună perioadă de timp, chiar dacă nu exista egalitate socială, cel puțin exista una economică. (mai multe aici)

Tot datorită prosperității clasei de mijloc din perioada cu pricina, crescuse numărul de consumatori iar astfel, industria publicitară se dezvolta și ea văzând cu ochii. Însă nu și numărul angajatelor din departamentul creativ al firmelor. Bărbații erau mai …egali decât femeile iar Mad Men exploatează fenomenul la maxim.

De altfel, la o dezbatere din cadrul festivalului de publicitate Lions Cannes (anul acesta, în iunie, nu în anul 60 iunie), Soledad O Brian (CNN) a lovit în plin industria de publicitate spunând că la o privire mai atentă a celorlalte industrii, cum ar fi cea bancară sau avocățească, acestea au făcut progrese în ceea ce privește numărul femeilor aflate la conducere, chestie care nu se poate spune despre industria de publicitate.

Revenind însă la Mad Men, echipa care a scris scenariul este una în majoritate feminină, cu toate astea, personajul principal al serialului (să spun oare misoginul principal?!) Don Draper are parte de replici și acțiuni care mai degrabă atrag simpatia publicului. Chiar dacă se comportă oribil cu angajatele, cu soția (pe care o crede paranoică pentru că suferă în urma decesului mamei sale și vrea s-o interneze) are aventuri amoroase la greu și bea de le stinge. Betty, soția sa, frumoasă și inteligentă dar din păcate condamnată de perioada aceea la a se vinde unui om potent financiar (alte oportunități nu prea existaseră) căruia îi toarnă copii pe care de fapt nu îi dorește, e de fapt un personaj secundar, victima lui Don. În condițiile astfel date nu e de mirare că sunt unele voci (una dintre ele aici) care se revoltă și față de nou apăruta modă preluată din film. Cine ar vrea să fie Betty? Eu zic că avem și noi Betty-le noastre. Dacă număr noile saloane de coafură și frumusețe apărute pe strada mea în ultimul an, se prea poate ca de fapt femeile să își dorească (sau să n-aibă prea multe alte variante) să ajungă Betty. A nu se înțelege greșit, nu judec pe nimeni, îmi plac și mie tocurile înalte și hainele feminine. Vorba unui prieten – m-am săturat frate de atâția teniși și balerini! De aici și până la uniforma Mad Men ( care nu știu de ce dar am impresia că vine și cu o reinventată filozofie de viață) pe cale să apară este însă o diferență.

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


214 comments
  • 1

    Dora draga, as vrea sa citesc o data pe la voi nu numai critici la misoginie, dar si imagini concrete despre cum intelegeti voi acea “egalitate cu barbatii”. Aspectul constructiv si pragmatic deci.

    Fiindca ce ma sperie azi e ca observ trendul acela “iau un barbat pentru bani”, sau “sa-l educ” sau “sa ma folosesc de el”, venind cat se poate de voluntar din partea multora. Ai cacalau ocazii azi sa-ti faci facultati si cariera la nivelul barbatilor, si totusi prea multe prefera s-aleaga (c-asa vor muschii lor) calea usoara a datului din coapse sau chiar a iesitului pe centura.

    Sau cele “de cariera” pica in stresul nebun al barbatilor, vazand poate ca nici astia n-aveau o sarcina atat de usoara ieri. Ca nu-i intotdeauna fun sa mergi la lucru 8 ore pe zi si sa-ti spargi capul rezolvand probleme. In timp ce demoazela ti se plange plictisindu-se pe-acasa.

    Poti sa iei si asta drept privire misogina, dar pentru mine-i doar alt punct de vedere, o privire dintr-un unghi pe care nu vreti sa-l considerati.

  • 2

    @Florin Bratu: nu e misoginie, nu spuneam ca barbatii sunt misogini ci ca din contra femeile redevin la fel de limitate ca cele din 60 doar ca de data aceasta absolut constient si voluntar cum spui tu. Serialul insa e intr-o forma sau alta plin de replici misogine. cu toate astea are audienta si multe adepte ale stilului vestimentar din 60. bine, tipa aia care carcotea (am pus linkul) exagereaza ca acum nu e musai ca daca te imbraci sexos sa vrei neaparat sa te vinzi sau sa nu te respecti destul. dar nu pot sa nu ma gandesc ca din pacate vad destul de multe femei inteligente care isi folosesc mintea ca sa atraga un investitor bogat in loc sa faca ceva pentru ele. poate fenomenul cu foarte multe saloane de frumusete se intampla doar la mine in cartier dar zau ca de cate ori trec pe langa ele sunt pline si nu cred ca toate doamnele si domnisoarele de acolo au joburi atat de banoase sau permisive (ca stai vreo doua ore cel putin acolo) incat sa faca programari doar ptr ca ele sa se simta mai bine.

    Dora Constantinovici
    2011-07-15 00:33:40 | Raporteaza
  • 3

    Dora: cred că asta se întâmplă la noi. Şi la noi nu “redevin”, ci continuă să fie.

    Pare interesant serialul ăsta, dar nu ştiu ce am că eu una nu pot urmări seriale! :D

    Poate să văd un sezon odată. Să mă închid într-o cameră şi să nu ies de acolo până nu îl termin. Dar câte un episod, două, trei pe săptămână – exclus.

  • 4

    @Nora: e interesant, zau, cred ca daca vezi primele doua episoade te prinde si o sa ti-l procuri. stiu cum e cu serialele, eu am pierdut nopti intregi pentru ca am vrut sa vad cate-un sezon pe loc, n-am rabdare sa astept pana saptamana viitoare sa apara la tv…

    Dora Constantinovici
    2011-07-15 00:54:27 | Raporteaza
  • 5

    @Dora Constantinovici:

    Eu m-am uitat la primele episoade la TV (chiar ma prinsese), apoi am renuntat definitiv la “micul ecran” :lol: , deci nu am mai vazut restul.

    Dar mi s-a parut chiar interesant: pentru atmosfera (epoca), pentru tipologia personajelor, pentru detaliile despre industria de publicitate.

    Ca personajul masculin are succes nu e surprinzator: este ceva comun/frecvent (“baiatul rau” vinde intotdeauna mai bine – atat la publicul feminin, cat si la cel masculin); iar fazele alea cu trimisul nevestei la psihiatru reflecta cu acuratete o moda din acea perioada – practica psihologica incepea sa prinda aripi, se faceau cercetari si se experimenta mult, iar mersul ritualic la psihiatru (nu la psiholog, inca) devenea incet ceva de bon ton).

    Valentele de trend setter, d.p.d.v. al tinutelor, iar sunt explicabile (oricum tendintele retro existau, iar un serial de televiziune, prin expunere larga si longevitate, are sanse mari sa creeze modele, in multe privinte).

    Legat de discutia cu misoginismul si de tiparele pe care serialul le poate promova in viata reala, am unele retineri. Da, mass-media, in general, influenteaza atitudinile si comportamentele (prin modelare), dar mai degraba de la individ la individ. Ca impactul sa fie la o scara mai larga, trebuie sa se grefeze pe un fundal propice, pe unele predispozitii deja existente.

    In plus, tine foarte mult si de cultura: sunt convinsa ca sansele serialului de a genera asa impact sunt mai mari in societatile occidentale, dar ar fi egale sau ar tinde spre zero in alte zone. Cat despre romani (discutia cu saloanele, cu “femeia insigna” – parca Andrusk folosea denumirea asta), eu zic ca nu se aplica. Mai bine spus, nu cred ca putem compara fenomenele.

    Sa nu imi sariti in cap, poate zic acum niste prostii monumentale (sa ma corectati, daca gresesc!), dar eu nu vad la noi tipul ala de misoginism. Noi am cam ars niste etape. Acum 100 de ani taranii nostri se rasculau pentru o palma de pamant si azi suntem toti online :lol: Intr-o tara preponderent rurala si pseudo-analfabeta, femeile se loveau mai degraba de impactul societatii de tip patriarhal. De acolo am sarit la “tovarasia” de tip comunist, unde raportul femei-barbati a fost fortat intr-un tipar de egalitate (nu prea era loc de misoginism in fabrici si uzine; femeia trebuia sa faca planul la fel ca barbatii). Si dupa asta ne-am facut “occidentali” :lol: In 20 de ani am copiat (grotesc, caricatural, pe apucate) cam tot ce am prins “din afara”. Pe fast forward, din pacate! Au fost pompati si fete si baieti deopotriva in “fabrici de diplome” (a se citi universitati), au aparut la gramada noi domenii de activitate care ne-au chemat pe baricade, indiferent de sex. Noi nu prea am avut parte de dezvoltarea treptata a capitalismului (unde sa existe si genul de misoginism aferent). Ne-am “emancipat” peste noapte toti, femei si barbati.

    Si am eu asa un sentiment ca de aici vine noul val de atitudini la care se referea Florin mai sus. Pe de o parte s-a impartit foarte puternic societatea intre noii imbogatiti si cei care au “pierdut” trenul. Apoi, nu am avut timp sa ne inarmam cu un sistem de valori potrivite pentru a face fata tentatiilor “libertatii” fara limite dobandite peste noapte.

    Femeile din Romania au descoperit intr-un timp foarte scurt (concentrat) ce inseamna sa faci cariera (sa fie o coincidenta ca generatia care are acum 30-35 de ani cuprinde multe femei nemaritate sau fara copii?). Iar cele care sunt acum in top pe “piata relatiilor” (cu varste intre 20-25 de ani) sunt exact generatia crescuta in Romania noua (struto-camila, in continua schimbare, fara repere stabile, gonind dupa poleiala si obsedata de a prinde din urma occidentul la care a visat atatia ani). Generatia cluburilor, a internetului (mess, Hi5, FB, Twitter), a pornografiei si telenovelelor (fie ele spaniole, coreene, turcesti sau americane). Generatia care a prins atatea reforme in invatamant, incat e de mirare ca mai exista invatamant. Si atunci de ce ne mira ca este o generatie “pitzi”? Pana si misoginismul l-am reinventat, e o forma specific romaneasca.

    Gata, am desertat sacul :lol: Nu ma luati prea tare in serios, e pe fond de insomnie ;)

  • 6

    nora…serios…tu… ce ai rabdare sa faci?in afara de faptul ca iti place sa urmaresti virgule.E ok!Da’ pana cand?in rest esti fanny! :)

  • 7

    @Geanina Vlad: La noi exista inca bine inradacinat si nu a disparut niciodata, in ciuda etapelor arse (cu care-s de acord de altfel), misoginismul patriarhal cu o caracteristica interesanta: barbatii romani, majoritatea, nu concep sa-si intretina exclusiv familia. Femeia trebuie sa munceasca si ea cot la cot cu barbatul, insa apoi vin diferentele: in general acelasi barbat roman o sa prefere ca sotia lui sa nu fie la fel de bine platita ca si el (sa nu-i stirbeasca din orgoliu), sa faca cea mai mare parte din treburile casnice si sa se ocupe de educatia si ingrijirea copiilor. Da, se poate vorbi de “egalitate” cand e vorba de clasa mijlocie superioara, unde femeia poate spune: ” sa chemam menajera draga, daca vrei curat in casa”, sau “nu gatesc, mancam in oras”, iar copilul are bona. In rest, utopii. E suficient sa te uiti pe strada la grosul populatiei trecute de 40 de ani. Eu sunt ingrozita de cat de trecute, deselate, epuizate de viata grea pe care au dus-o sunt majoritatea femeilor.

  • 8

    Ciudați oamenii ăstia si percepțiile lor…eu pe Don Draper, de exemplu, îl văd ca pe o persoană care totusi încearcă să-si depăsească limitele misoginismului si chiar să o înțeleagă de soție. Cât despre soție, mi se pare că el o tratează asa cum o tratează tocmai pentru că nu prea are inițiative, sau când le are nu e suficient de consecventă să le ducă la capăt. Oricum, mă întrebam dacă se zice misoginie, cum ai scris tu în titlu, sau misoginism?

  • 9

    @Dora, @Geanina – Interesante comentariile voastre (ma bucur sincer sa vad si atitudini realiste si detasate).

    Impresia mea: cata vreme romancele nu vor depasi stadiul de frustrare (cu blamarea altora), multe nu se vor face. V-o spun din perspectiva emigrantului, si credeti-ma ca asta-i primul prag pe care trebuie sa-l depasesti: dai de o lume ostila, nimeni nu-ti face favoruri, ti se pun la inceput de peste tot obstacole (de limba, experienta in acea tara, statut de strain etc).

    La inceput le privesti cu ostentatie. Le gasesti injuste, ai tendinta sa te plangi, ca-n Romania… Dar cui ii pasa? Si-atunci iti dai seama ca tre sa mai lasi din asteptari si sa-ti faci incet locul in noua societate treptat, capatand gradual si mai multa intelegere ca nimeni nu-i de fapt impotriva ta. Asa-i facuta lumea.

    Da, exista barbati violenti, neciopliti, autoritari etc. Dar nu asta-i obstacolul major al femeilor de azi. Ci adaptarea la noile reguli ale societatii, care sunt la fel de grele si pentru noi.

  • 10

    @deea: misoginia (din titlu) se refera la atitudinea serialului, in rest, inseamna acelasi lucru. si da, e in functie de perceptia fiecaruia. si eu as crede ca Don e plin doar de bune intentii si Betty e o persoana lipsita de initiativa si slaba daca in timp ce Betty ar suferi de una singura acasa, fara sa aiba posibilitatea sa faca altceva decat sa fie o casnica destoinica – Don nu ar avea o viata foarte bine organizata si numai a lui in care nici copiii, nici Betty n-au ce cauta. In plus, el nu e misogin doar fata de Betty ci si fata de angajatele lui si restul femeilor.

    Dora Constantinovici
    2011-07-15 08:27:24 | Raporteaza
  • 11

    @ileana:

    M-as feri sa generalizez sau sa pun etichete. De exemplu, legat de orgoliul barbatilor de a castiga mai mult decat sotiile: cred ca tine de nivelul de educatie. Iar astazi, la cate probleme financiare sunt, nu prea mai e loc de orgolii stupide, in majoritatea familiilor (banul e bun, indiferent cine-l aduce in casa).

    Iar femeile nu sunt chiar victime nevinovate. Nu le obliga nimeni sa renunte la studii, sa se marite la 20 de ani si sa faca 3-4 copii, incat la 35-40 de ani sa fie asa cum le-ai descris tu.

  • 12

    @Florin Bratu:

    Din punctul meu de vedere, intr-o societate in care accesul la educatie este liber, in care exista si femei de succes, singurele obstacole sunt propriile limitari. Simplu! Sa nu mai spun ca acum nu mai avem nici scuza ca suntem “condamnate” la traiul intre granitele tarii.

  • 13

    Serialul in sine surprinde exact un model social al Americii anilor 60. Betty e o femeie educata, frumoasa, desteapta, care in ciuda educatiei nu reuseste sa-si depaseasca niste bariere interioare (si exterioare- care tin de ce-a vazut si vede in jur)si sa aiba initiative. De aici depresia si problemele. Si in Romania exista niste modele sociale si culturale, care nu-s usor de depasit in ciuda educatiei si a transformarilor care au loc in societate. In jurul meu si la un nivel superior de educatie, vad frustrari induse de faptul ca in anumite conjuncturi femeile castiga mai mult decat barbatii. SI frustrarile sunt de ambele parti. Femeile spun “Of, ce mi-as dori sa ma intretina si pe mine barbatul si eu sa nu fac nimic. Ar fi atat de simplu”. Iar barbatii, nu spun nimic, dar banuiesc si eu ca nu le pica bine. Si de aici incercarea de a domina femeia prin alte mijloace. In cel mai fericit caz de genul asta, cuplul acepta un statut oarecum inversat: ea aduce bani, iar el se ocupa mai mult de casa si familie, dar si asta e o anomalie care in timp duce la acumularea de frustrari.

  • 14

    Umblând prin alte părți, alte țări si continente (Italia, Grecia, Franța, SUA) m-au frapat niste chestii. Femeile, în România, sunt mult mai profesionalizate (în sensul că îsi pun problema să aibă un job, o meserie si să se țină de ea) decât femeile din alte părți (în special Grecia, SUA, Italia). Am cunoscut familii din aceste țări si, în marea majoritate a cazurilor, nu se prea punea problema ca femeia să lucreze. Ceea ce nu e OK, zic eu, pentru că femeile nu au banii lor si nu sunt independente. M-a socat, în SUA, faptul că femeile lucrau doar în general înainte de căsătorie si cele care continuau să lucreze si după erau doar cele bine educate sau cu anumite meserii bine plătite (asistente medicale, cosmeticiene etc). Oricum, femeile stau acasă într-o măsură mult mai mare decât în România. La noi, presupun că perioada comunistă e cea care ne-a insuflat ideea că femeile ar trebui să aibă un job/o carieră în acceasi măsură ca si bărbații. s-ar putea ca asta să fie cam singura mostenire pozitivă din perioada comunistă. În acelasi timp, rolul tradițional al femeii (cel de casnică, gospodină) a rămas la fel de puternic în societatea românească. Rezultatul fiind că ne-am pricopsit cu două roluri solicitante – cel de om care munceste cel puțin 8 ore pe zi la job plus cel de principal actor în gospodărie.

  • 15

    @deea:

    Eu cunosc familii in America in care nici barbatul nu mai lucreaza, nu numai femeia, sta doar o ora pe zi pe calculator si isi muta banii dintr-o parte in alta.

    Basca au si menajera si dadaca si gradinar si de-ala de curata piscina…

    Si motivul e unul singur: pentru ca pot!

    Asta in conditiile in care America se prabuseste! :)

    alt Till Eulenspiegel
    2011-07-15 09:42:15 | Raporteaza
  • 16

    :D Asta-i din ciclul “sunt io un naparlit din Romania, da’ iaca ce cunostinte de vaza am. In Ameeeerica!”.

  • 17

    @Till Eulenspiegel: Păi poate că ăia de care vorbesti tu au bani investiți si venituri de acolo…eu vorbeam de familii normale, cărora nu le-ar fi stricat un salariu în plus, dar unde totusi cei doi alegeau ca soția să nu (mai) lucreze, si nu era nimic neobisnuit în asta…îmi si imaginez ce față ar face al meu soț dacă as proclama că mi-e destul ce am de făcut prin gospodărie si prin urmare nu am de gând să mai fac si altceva :)

  • 18

    Deea – Mentalitatea e alta. Nu-i ca la noi, “hai sa-mi fac cariera”, ci isi combina oamenii sarcinile in cuplu ca per total sa le fie mai bine.

    Femeile stau acasa sa aiba grija de copii, dar toate au si conduc masina, ii mai lasa cu babysitters, au viata sociala. In timp ce barbatul lucreaza chiar 12 ore pe zi, pe salarii care merita (multi sunt patroni, au afacerile proprii).

  • 19

    @deea:

    Eu am vrut sa spun altceva. Majoritatea romanilor din America judeca nivelul de trai dupa nivelul lor sau al altor emigranti, adica al cercului in care se invart. In acel cerc, asa e cum spui tu. Dar americanii neaosi traiesc foarte bine, fac parte din cu totul alta clasa, clasa care ramane inchisa pentru emigranti.

    Exista statistici care spun chestiile astea, n-am acuma la indemana…

    Bratule, daca tot nu stii cu cine stai de vorba, nu fa remarci rautacioase, ca de obicei dai cu batu-n balta!

    alt Till Eulenspiegel
    2011-07-15 09:59:36 | Raporteaza
  • 20

    Hai, buey, ca-ti zic eu de unde-i “cunosti” tu: din Forbes Magazine si Beverly Hills 90210. :lol:

    “americanii neaosi” cu care te dai tu istetz, chiar baby boomersii, au pierdut destul in bursa in ultimii ani sa nu mai stea “doar o ora pe zi pe calculator”, desteptule. Si oricum, astia-s si-n Ameeeerica un procent foarte foarte mic.

    “daca tot nu stii cu cine stai de vorba”

    Ba tocmai, ca m-am lamurit. ;)

  • 21

    @Till Eulenspiegel: uite, tot aici newsbatch.com/e../, statistici si grafice despre ce spui tu – inegalitate economica intre americanii clasici si emigranti sau afro americani – din pacate studiile erau facute doar pana in 2009 dar presupun ca se pot adapta si la 2011 ca nu cred sa se fi schimbat radical de atunci

    Dora Constantinovici
    2011-07-15 10:07:48 | Raporteaza
  • 22

    Iete bah, eram sarac si nu stiam! :D Trebuiau sa-mi spuna astia din Romania. :lol:

  • 23

    Ah, uitasem! Pentru voi, noi pe-aici muncim pe plantatii si suntem sclavi prin cubicles. Ca parca asa v-au spalat creierele… :P

  • 24

    Da, Dora, exact asta voiam sa spun!

    alt Till Eulenspiegel
    2011-07-15 10:17:44 | Raporteaza
  • 25

    @Till Eulenspiegel: Păi dincolo de nivelul lor de trai din SUA (bun sau mai puțin bun) era vorba de faptul că multe femei aleg/li se pare perfect normal să stea acasă. Si familiile cu care am interacționat erau americani get-beget, nu emigranți, ceva de genul lower middle class, la care chiar nu le-ar fi stricat un bănuț în plus. Dar, mă rog, discuția se învârtea în jurul femeilor. Înainte de vizitele mele în SUA, eu mi-as fi imaginat că femeile din America sunt mai voluntare, mai pline de inițiativă, mai libere, mai…altfel. Dar nu e asa. Sunt chiar destul de dependente de soți, si li se pare normal să fie asa. Ca să nu mai vorbesc de experiențele aiuritoare pe care le-am avut cu greci si familii din Grecia…Întâmplător, o bună prietenă a mea e măritată cu un grec si am avut ocazia să observ societatea grecească cumva din interior, si când i-am vizitat noi, si când ne-au vizitat ei. Comparativ cu România, rolul femeilor în lumea/familia greacă e, din punctul meu de vedere, aproape medieval. Îmi spunea prietena asta a mea (are două fete si un băiat) că bunicii copiilor nu se interesează aproape deloc de fete, le ignoră, în timp ce pe băiat îl răsfață îngrozitor si îl privesc ca pe continuatorul familiei, al numelui. Chestii si situații care la noi poate se mai întâmplă doar în zonele rurale foarte izolate. Grecia asta, din punct de vedere al rolului femeii, mi s-a părut o lume foarte, foarte tradițională, dincolo de aparenta modernitate.

  • 26

    @deea: #14 – tu la ce familii te-ai referit: de romani stabiliti in tarile respective sau de localnici?

  • 27

    nu dadusem refresh…

  • 28

    @Florin Bratu: as prefera daca se poate sa nu ma incluzi in – voi astia care ne considerati sclavi, nu de alta dar chiar am prieteni pe afara care lucreaza bine mersi si castiga mai mult decat pot eu sa sper sa castig aici, deci nu ma refeream la toti emigrantii cand spuneam ca exista inegalitate economica. asta nu inseamna ca daca un procent de sa zicem 10 % se descurca, toti se descurca. ziceam de felul in care fata de anii 60, cand desi exista inegalitate sociala (ierarhiile erau f bine respectate) cel putin exista putere economica si in randul muncitorilor (considerati, nu-i asa, de altfel, ca fiind pe un nivel inferior corporatistilor si oamenilor de afaceri). acum, desi diferentele sociale s-au estompat, diferentele dintre venituri cresc de la an la an. eu de exemplu ma consider pe la mijloc dar spre jos, din punct de vedere al venitului, nu mi-e rusine cu asta, poate daca am noroc pot sa ajung undeva sus, nu zice nimeni ca trebuie sa-mi accept conditia, sa ma resemnez dar cumva, din nu stiu ce motiv simt ca am pierdut startul si ca-mi va fi greu sa recuperez. si nu din cauza ca sunt femeie, tin sa mentionez.

    Dora Constantinovici
    2011-07-15 10:36:54 | Raporteaza
  • 29

    Stai linistita, nu te includ. (Tu-mi ramai simpatica.)

  • 30

    @Florin Bratu: Înțeleg asta. Dar, la noi, femeile (în special cele educate, cu un anumit nivel de studii) s-ar simți vinovate/complexate dacă ar sta pur si simplu acasă să crească copiii. Despre diferența asta de mentalitate vorbeam, si depsre presupunerea mea că ni se trage din comunism, care a promovat ideile alea de femeie strungar, femeie miner, etc, stii tu despre ce vorbesc… Uite, chiar dacă soțul meu ar câstiga suficient cât să ne descurcăm foarte bine din banii lui, eu tot nu m-as simți confortabil (psihic vorbind, față de mine) să stau acasă, fără să câstig niciun ban. Si asta probabil pentru că am crescut cu un anumit model al rolului femeii în minte. În sensul că nicio femeie din jurlul meu (mamă, rude, mame ale prietenilor) nu stăteau acasă. Munceau toate undeva.

  • 31

    @deea:

    Ai pus punctul pe i. Acum insa suntem exact in punctul de la care a plecat discutia, cand zicea Dora “vad destul de multe femei inteligente care isi folosesc mintea ca sa atraga un investitor bogat in loc sa faca ceva pentru ele. poate fenomenul cu foarte multe saloane de frumusete se intampla doar la mine in cartier dar zau ca de cate ori trec pe langa ele sunt pline si nu cred ca toate doamnele si domnisoarele de acolo au joburi atat de banoase sau permisive (ca stai vreo doua ore cel putin acolo) incat sa faca programari doar ptr ca ele sa se simta mai bine.”

  • 32

    aşa e cum zici, deea, numai că din păcate, în România, în majoritatea cazurilor, femeia îşi dă singură cu stîngu-n dreptu’ cînd gîndeşte aşa…

  • 33

    @Geanina Vlad: Absolut remarcabil comentariul tau plecaciune scumpa domnisoara(doamna) sau mai bine zis femeie !

  • 34

    @Deea, fetele, GRESITI! Ganditi mai sablonar decat pe vremea comunismului, si cu mentalitatea asta distrug unele casnicii prin vest. :)

    Cazuri concrete:

    1. Daca venitul tau anual e comparabil cu reducerea de taxa pe care o luati pe familie, fiindca sotul te declara ca dependent, ati facut financiar o tampenie.

    2. Daca aveati si copil, si-acesta trebuie de-acum lasat la gradinita sau cu bona, iata alte chetuieli in plus.

    3. Daca venitul celuilalt e de 3-4 ori mai mare, cand declarati taxele (impreuna) ii poti face o gaura imensa celuilalt (si amandurora de fapt, ca-i vorba de cuplu).

    …Ar mai fi multe, dar deocamdata atat. Nu zice nimeni ca femeia tre sa stea acasa, dar cand tot iese “sa castige si ea un ban”, macar sa fie real ce spune.

    Aici e marea diferenta dintre romance si Made in USA. ;)

  • 35

    @ileana: In particular gasim si ce zici tu dar generalizezi aiurea . Nu faptul ca o femeie poate castiga mai multi bani deranjeaza ci faptul ca prin asta de multe ori da semnale ca ea ar fi mai puternica ca ea poate mai mult scotand ochii barbatului de langa ea evident si asta e tot un caz particular nu unul general. Vezi tu generalizarea unor idei naste monstri. Competitia asta barbat vs femeie atinge uneori ridicolul

  • 36

    @deea: Complexata sa stai sa iti cresti copiii? De ce ii mai faci daca ai un asemenea complex doar ca sa te incadrezi intr-un anumit tipar de femeie maritata de succes cu copii dar pe care tii creste altcineva? De aia demografic suntem unde suntem ca am inceput sa avem prejudecati si femeile imprumuta tot mai mult din comportamentul barbatului. Asta promoveaza acest modernism atat de prost inteles sa nu mai zic de cat de prost este aplicat. Nu e nevoie ca femeia sa stea la cratita , dar daca face un copil sa isi asume si responsabilitatea de al creste ……nu?

  • 37

    @Mario:

    Multumesc! Dar este si meritul Dorei, ca lanseaza prin subiectele alese dezbateri interesante ;)

  • 38

    @Florin Bratu: Da, e greu să compari două sisteme asa de diferite, SUA si România la noi e foarte ieftină cresa si grădinița, si mari scutiri de taxe nu capătă soțul care lucrează…Deci financiar nu are cum să fie avantajos, în România, să stai acasă. Si chiar asta vroiam să spun si eu: că, în România, o femeie cu ceva studii/educație nu va sta acasă niciodată, pentru că s-a mostenit din perioada comunistă mentalitatea că trebuie să lucreze. Cum zice si andreea, ne dăm cu stângul în dreptul la faza asta, dar asa e realitatea, la noi, în momentul ăsta.

  • 39

    nu ştiu cît e vorba de mentalitate, neapărat. eu, una, mă simt mai bine la birou, punînd în practică ce am învăţat o grămadă de ani, decît amestecînd în oale şi ştergînd praful în mod frenetic.

  • 40

    @Florin.Bratu, exact un calcul de genul asta completat (desi trebuia sa pun asta pe primul loc, fiindca ordinea era mai corecta) de dorinta de a-mi creste eu copiii in primii lor ani de viata, m-a facut sa stau acasa pana a implinit al treilea copil 1 an. Una peste alta, am stat legat acasa aproape 5 ani. A fost alegerea mea si a sotului meu sa procedam in felul asta si nu am regretat. Insa ce am auzit de la propria mea mama, pleacta la munca la 4 luni ale mele, pe vremea comunismului? “Eu n-as fi stat acasa mai mult de un an, nicicum! Si daca nu merita financiar sa te intorci la serviciu, ce era sa faci?” Deci cu genul asta de mentalitati venite de la apropiati te confrunti aici, in tara. Ce sa mai astepti de la straini? Nimic. Iti faci calcule, gandesti mult si actionezi cum e mai bine pentru tine si familia ta. Aaa, nemaivorbind ca “prietenele” cu cariera, m-au si vazut gata deprofesionalizata dupa atatia ani de inactivitate. Ei uite ca n-a fost sa fie, mi s-a oferit o sansa profesionala nesperata, de care am profitat la aproape 32 de ani, cu copii mici acasa.

  • 41

    Laurenţiu: tu ai ceva de spus sau îţi place doar să-ţi vezi numele scris pe aici?

    În afară de apararea domniţelor în primejdie, desigur…

  • 42

    @mario, ai dreptate. Ma legam de cazurile pe care le cunosc personal, de asta am si precizat “in jurul meu”, nu generalizez. Si semnalele astea, de ce apar? Pentru ca perceptia persoanelor in cauza e ca sunt intr-o situatie nefireasca. O sa dureze pana se vor schimba mentalitatile. Si da competitia barbat femeie, atinge ridicolul. Nici n-ar trebui sa existe. Daca fiecare ar urma un parcurs firesc, in concordanta cu propriile idei, aptitudini, sentimente ar fi frumos. Insa realitatea “ne sluteste”.

  • 43

    @Deea, @ileana – Da, eu ma refeream doar la State (la Occident in general, ca-s multe similitudini).

    Si-am mai observat ceva: sotiile a doi prieteni se gandeau ce facultate sa faca (“sa aiba si ele o diploma”). Pai “la aia nu ma bag (ca nu ma duce destul capul)”, “aia nu-mi place (ca-i grea)”, “io nu pot sa fac ca barbatu-meu, ca-i competitie mare la ei in domeniu” etc.

    Pana la urma au ales ceva mai mult simbolic, o fundatura la care perspectivele salariale erau mizerabile.

    Se uitau amicii mei la ele, de parca-i apucase durerea de masele…

  • 44

    Eu cred ca depinde de educatie (atat cea primita in familie – modelele, cat si cea dobandita prin studii).

    Unei femei fara studii superioare de multe ori i se distribuie mult mai natural rolul de casnica, decat uneia care a tocit bancile ani in sir. Cand spun i se distribuie ma refer atat la nivel de familie, de comunitate, cat si de societate.

    Nu sustin ca o diploma de licenta inseamna astazi mare lucru (la modul cum se obtin), dar o persoana, care totusi merge mai departe cu studiile, dovedeste o anumita vointa/ intentie / perseverenta care nu se pot traduce in simple aspiratii ulterioare de a se limita la gatit, menaj si stersul de praf al diplomelor inramate.

  • 45

    Se fumeaza in draci in serialul asta. Toti parca s-au nascut cu tigara in gura.

    alt Incongruent Fenomenologic
    2011-07-15 11:55:44 | Raporteaza
  • 46

    păi da, Geanina, că toţi au sărit pe aici cu “banu’ în sus, banu’ în jos”… dar la plăcerea noastră personală nu se mai gîndeşte nimeni… :)

  • 47

    mai papusha, tu ce draci ai pa mine de nu mi te mai adresezi direct? intreb si io…

  • 48

    :rill: ha? unde, Florine? cu ce-am păcătuit?!

  • 49

    Cu nimic. Mi s-a parut atunci. Scuze. :)

  • 50

    Pai ce sa facem, Andreea, ca ne sufoca discutiile despre bani din toate directiile.

    Daca argumentezi / problematizezi si in registrul satisfactiei sau motivatiei de alta natura, azi esti considerat un aiurit cu capul in nori, un idealist care nu va ajunge altfel decat “rupt in coate” :) Asta cam in toate domeniile :roll:

  • 51

    Sa vezi ce de “laude” am primit eu din toate directiile cand am spus ca vreau sa ma reorientez, la varsta mea, in cariera (sa o iau de la capat cu studii ce dureaza minim 6 ani) :lol:

  • 52

    Auzi, Geanina… O facultate am facut, si-n Romania, da’ una buna.

    Eu nu-nteleg ce va bagati toate prin jurnalistica, litere sau filologie. Sunt mai usoare? Va permit mai apoi toata viata sa va vaicariti ca n-aveti bani? Pe bune!

    Plus ca am ajuns sa am asa o impresie proasta de majoritatea astora (plus piaristele, sau mai ales). Ca am dat de atatea pe-aici si le-am vazut ce pot. Pe scurt: jale.

  • 53

    Bratule, tu suferi de mania persecutiei!

    alt Till Eulenspiegel
    2011-07-15 12:22:13 | Raporteaza
  • 54

    Ce-ai, bah? Mai zi si tu ceva. (Pe bune, sper ca nu te-am complexat acum. Glumeam mai sus.)

  • 55

    Ei, Florin, nu pot sa raspund in numele altora :roll: Dar pot sa-ti zic ce a fost in capul meu :lol:

    La 17 ani jumatate (cat aveam eu la terminarea liceului), eram un Don Quijote feminin in miniatura. Tare imi doream eu sa schimb lumea, sa dau in vileag nedreptatile si sa lupt pentru napastuiti. Pentru asta iti trebuie oaresce parghii, nu? Si auzisem eu ca mass-media ar fi a patra putere in stat :lol: Voila! De abia apoi m-am trezit ca nu tot ce zboara se mananca. ;)

  • 56

    @Mario 36: Crede-mă, într-o familie cu un singur copil sau chiar cu doi, nu e nevoie ca mama să stea acasă si să-l crească. că respectivul copil are si el viața lui, merge la grădiniță, socală etc. care la noi în țară sunt aproape gratuite si obligatorii pe deasupra. Si mai e si altă chestie: femeia stă acasă, creste copiii 15 ani, nu are o meserie, a trecut de vârsta la care se poate apuca de ceva, si se întâmplă…neprevăzutul: soțul se îmbolnăveste, nu mai poate munci, sau doamne fereste moare într-n accident, sau pur si simplu îsi ia tălpăsița. Ce face ipotetica noastră mamă de familie? Cum se întreține? Pe ea si copiii? Cum îi trimite la facultate? eu cred că fiecare dintre noi (bărbat sau femeie0 trebuie să fie pregătit să-si poată asuma responsabilitatea pentru întreținerea lui si a familiei, când e cazul.

  • 57

    Of, Doamne… :)

    Pai si io m-am gandit sa schimb lumea, dar m-am uitat si cat ar plati lumea pt efortul meu. Ca doar nu era s-o schimb pe gratis. :lol:

  • 58

    @Deea, cu un rationament fatalist si pesimist de genul asta ma zbat din rasputeri sa fiu productiva si performanta. Si dupa ce in anii in care am stat acasa in concediu, sotul imi explica cat de stesat e cu serviciul si povara financiara mare pe capul lui, acum imi reproseaza ca am plecat de-acasa si nu mai am grija de el. Deci curand voi avea bani suficienti sa ma descurc onorabil ca o femeie divortata? Grea viata asta, idem si alegerile.

  • 59

    @Florin Bratu: :lol: :lol: :lol:

    Ei, as! Nu-i cazul. Nu vezi ca mi-am ales o a doua cariera unde trebuie sa duc eu bani de acasa, cel putin inca vreo 10 ani de aici inainte? :lol: Dar am evoluat, totusi: acum nu mai cred ca pot ajuta oamenii cu ajutorul “cainelui de paza al democratiei”; am eliminat intermediarii, o sa ma duc duc direct la sursa ;)

  • 60

    @deea: Foarte bine punctat! ;)

  • 61

    Las’ ca psihologia e buna. Ar trebui sa ai clienti pe banda pe-acolo, prin Romania. Incepi cu Vadim. :D

    (Si noapte buna. Ma tot lupt cu somnul, dar cel mai destept cedeaza primul :) )

  • 62

    @Geanina Vlad: Încerc să-mi imaginez care ar fi sursa, în cazul de față :) din două una: sau intri în politică, ca să reformezi sistemul din interior (yeah, right) sau te apuci de…medicină. Am I right?

  • 63

    @Florin Bratu: Somn usor, desteptule! :lol: Si eu vad ca incep sa scriu “inteligent” din cauza oboselii (“sa pot ajuta oamenii cu ajurotul…” :roll: )

    @deea: Carpaci de suflete si minti ma fac :lol:

  • 64

    @deea: Ai fost foarte aproape. Psihologie. ;)

  • 65

    Staţi pe aproape, urmează un articol despre Dallas,apoi Tânăr şi nelinişti, iar la desert o odă închinată minunaţilor Tom şi Jerry.

  • 66

    @ileana 58: Păi eu zic că în cazul tău nu statul acasă, nici mersul la muncă nu sunt problema, ci soțul, care pare cam stresat si găseste câte ceva de băgat de vină în ambele situații. Eu zic să-l trimiți din când în când la pescuit, să învețe să se relaxeze! ;)

  • 67

    Florin Bratu, 52: îţi răspund eu. E adevărat, majoritatea absolvenţilor de litere mor de foame. Mai ales dacă rămân în învăţământ.

    Dar am două prietene care fac traducere, respectiv interpretare. Prima lucrează pentru PE şi câştigă în jur de 5000-6000 de euro pe lună, plus tot felul de bonusuri şi avantaje, a doua lucrează în ţară, face în special interpretariat de conferinţe. Şi ea câştigă bine. Da, nu vor ajunge milionare, dar trăiesc mai mult decât decent, îşi permit casă, vacanţe etc şi au o muncă frumoasă, într-un mediu curat.

    Una dintre ele a făcut mai întâi ASE. N-a activat mai deloc în domeniu. Deci e posibil şi drumul invers, de la “practic” la “vis”. Se poate să câştigi ok şi din “virgule”. Dar trebuie suplimentate cumva. :)

    Şi nu, nu am dat la litere pentru că era mai uşor. Ci pentru că la asta puteam excela. La restul, pot fi doar mediocră. Şi asta nu-mi place. :D

  • 68

    Mi-as fi bucurat sa spui ca pentru ca asta mi-a placut sa fac. Pentru asta ard.

    Nu ca in asta excelezi. Aia inseamna orgoliu.

    alt Till Eulenspiegel
    2011-07-15 15:03:07 | Raporteaza
  • 69

    Till, credeam că se subînţelege. Da, e şi orgoliu, nu neg.

    De ce credeam că e de la sine înţeles? Pentru că nu cred că ai cum să fii bun cu adevărat la ceva fără să-ţi placă. Mai devreme sau mai târziu, se va simţi, cred eu, ruptura aceea în tine. Şi te va face nefericit.

  • 70

    Ba da Nora, ai cum. Cunosc cazuri care au facut lucruri importante din vanitate. Si sinea lor cred ca sunt fericiti pentru ca si-au hranit orgoliul.

    alt Till Eulenspiegel
    2011-07-15 15:55:18 | Raporteaza
  • 71

    Nora, ce inseamna pentru tine a excela? Mai exact, ce inseamna ca excelezi in domeniul literelor?

    alt Ce Ghevara Mea
    2011-07-15 16:18:50 | Raporteaza
  • 72

    Till: Poate că ai dreptate. Dar eu tot nu pun semnul de egalitate între vanitate satisfăcută şi sentimentul de împlinire. Oricât ar suna de romanţios.

    Ce Ghevara: nu în domeniul literelor. Ci al “literelor aplicate”, ca să zic aşa. Să fii un traducător excelent, un interpret pe care să se bată toţi, un redactor bun etc. Depinde de ramura spre care te orientezi. Nu, nu mă gândeam la autori de Nobel :D . Ci strict la piaţa muncii. Unde îţi poţi găsi un loc, chiar şi cu o facultate inutilă în ochii multora.

  • 73

    @Nora: Am inteles. Atunci o sa imi permit sa iti spun ca nu e neaparat nevoie de vocatie pentru a atinge nivelul respectiv intr-un anume domeniu. Iti spun asta din experienta proprie.

    alt Ce Ghevara Mea
    2011-07-15 16:35:08 | Raporteaza
  • 74

    Te cred. Dacă zici că ţi s-a întâmplat. :D

    Mie însă, personal, cred că mi-ar fi greu.

  • 75

    Da, mi s-a intamplat. Am facut o facultate fara sa am vreun fel de chemare speciala catre materiile respective. Apoi am lucrat in doua domenii strans legate de facultatea pe care am terminat-o si am avut aprecieri foarte bune, de la angajatori si colaboratori de toate natiile. Repet, fara a avea nici un fel de vocatie pentru chestiile alea.

    Off topic: mi-a placut A Single Man. Foarte mult.

    alt Ce Ghevara Mea
    2011-07-15 16:57:17 | Raporteaza
  • 76

    Mă bucur. :)

    Pe mine m-a impresionat foarte mult şi vizual. Se vede că regizorul vine din modă. Mă temeam să nu fiu subiectivă. :)

    Adică sigur sunt, dar sper să mă menţin la un nivel acceptabil.

  • 77

    Daaa, si pe mine m-a impresionat foarte mult filmul. Si vizual si prin constructia personajelor si a actiunii. E un film pe cat de sensibil, pe atat de real. Chiar nu am avut ce sa carcotesc, chiar nu s-a gasit nimic sa imi opreasca lacrimile, pe alocuri.

    Si se vede ca regizorul vine din moda, ai dreptate: barbatii sunt extraordinar alesi, imbracati, accesorizati si asezati perfect in toate scenele. Iar Julianne Moore face chiar un rol super misto. O Mary Austin mult mai frumoasa.

    alt Ce Ghevara Mea
    2011-07-15 17:50:33 | Raporteaza
  • 78

    Stie cineva un sapun care sa si degreseze bine si nici sa nu piste prea tare la ochi? Mi-a intrat niste vaselina in ochi!

    alt Till Eulenspiegel
    2011-07-15 17:57:16 | Raporteaza
  • 79

    Unii i-au reproşat tocmai aspectul ăsta de afiş publicitar impecabil. Ai văzut cum semăna tipul din parcare cu James Dean?

    Daaa, oranjul ăla al ei m-a sedus total. Şi linia tuşului.

    Pe mine m-a şi amuzat. Când testa el “sinuciderile” şi “estetica” lor. :) Şi când minte ea la telefon că citeşte când se machia. Sau bea. Nu mai ştiu exact. :D

  • 80

    Pe mine pistruii ei ma seduc de fiecare data. Si mi-a placut ideea ca, desi il cunostea din tinerete pe George, inca mai spera ca Jim fusese doar un surogat. Mi s-a parut foarte umana ea, in discutia lor de pe covor.

    alt Ce Ghevara Mea
    2011-07-15 18:05:49 | Raporteaza
  • 81

    Cadn l-am vazut pe spaniolul din parcare, mi-am adus aminte de o faza din True Romance (parca). Faza cu intrebarea aia… ceva de genul: daca as face-o vreodata cu un barbat, acesta nu cred ca ar putea fi decat Elvis.

    Si daca vine vorba de afis publicitar, mi s-a parut mult mai tributar si mai patetic Philadelphia.

    alt Ce Ghevara Mea
    2011-07-15 18:11:33 | Raporteaza
  • 82

    :)

  • 83

    @Nora #67 – Bineinteles ca exista si multe exceptii. Tu esti una (si banuiesc ca nu te simti uneori bine cand dai de analfabete cu aceeasi facultate).

    Si nu zice nimeni sa nu-ti urmezi primordial chemarea. Dar, in special la femei, parca-i un trend sa aleaga cu precadere pe la o varsta frageda tot ce-i mai idealist cu putinta, inversunandu-se chiar sa nu considere si material ce-ar face in viata cu acea facultate.

    Am auzit-o odata pe una trantind “la partea materiala, gasesc oricum pe unul cu bani”. Iar cata vreme mentalitati de-acestea exista, e clar ca n-au cum sa ajunga independente financiar.

  • 84

    Sinceră să fiu, nu prea îmi pasă. În facultate mă mai şocau unele colege. Ţin minte şi acum un seminar la care una a zis că “Florile răului” sunt scrise de Arghezi. Şi pe vremea aia se intra cu admitere.

    Acum mă lasă rece. Nu mă identific cu o mulţime, nu simt apartanenţa la ea.

    La fel cum nu mă simt prost în faţa vesticilor să spun că sunt româncă oricâte titluri de ziare mi s-ar arunca în faţă cu ce fac şi ce dreg unii dintre conaţionalii mei. La fel cum nu mă simt prost nici în faţa ardelenilor care îi acuză pe olteni de lene ş.a.m.d.

    Pur şi simplu, fazele de genul ăsta mă lasă rece, iar cei care le fac îmi par nişte indivizi plicticoşi din cale-afară şi încerc să-i evit, nu să-i combat.

    Iar când te aud pe tine cu tot felul de exemple de femei-dezastru din diverse puncte de vedere (mă rog, dezastru în sistemul meu de valori, în altele ştiu că ceea ce eu văd drept defect poate fi atu), nu pot decât să zic “săracul de el, cât ghinion are!”. :D

    Chiar. Nu prea te-am auzit şi cu exemple pozitive. Mi se pare mie?

  • 85

    Pai nu eram pe-aici la misoginism? :lol:

    Barbat fiind, imi sar si mie-n ochi tot atatea chestii “pe partea cealalta”, proportional cu numarul articolelor gen “barbatii e porci” (sau “grasi si transpirati”, nah :P ).

  • 86

    Serios acum, iti scapa un aspect: mi-e ciuda, in exemplele pe care le dau, ca unele nu-si cunosc cu adevarat interesul. Nu exemplele in sine sau cliseele ma intereseaza, ci efectele unor actiuni in viata. Mentalitatile, ca sa fiu mai concret.

  • 87

    Ah, bon? Uitasem că trebuie să exemplificăm.

    Mă duc la psiholog atunci. Am văzut un căţel azi. Părea cam trist şi cred că am empatizat atât de puternic încât trăiesc o adevărată dramă a abandonului. Iar pe trotuar, de dimineaţă, era un gândac mort. Câte să suporte şi o femeie?

  • 88

    Nora :D – Vezi ca iar ai tendinta sa-i spui omului pe ce parte sa dea din coada. Admit, cred ca am si eu uneori obiceiul asta, dar caut sa-mi dau seama si-o las mai moale cand intru prea rau in “educative”.

    Ce vorba-i asta “Uitasem că trebuie să exemplificăm”? Nu “trebuie”, dar fiecare vede lucrurile cum le vede, in felul lui. Si sunt depaaaarte de misoginismul acela de balta gen “femeile e proaste”. Sunt chiar pe dos, ca le vad cel mai frecvent destepte, doar ca nu stiu sa-si foloseasca mereu, pragmatic si eficient, materia cenusie. E de rau ce zic? E de bine. :P

  • 89

    Acel “trebuia să exemplificăm” era, evident, o glumă. Se pare că trebuie să folosesc maimuţele mai des.

  • 90

    Tu îţi asumaseşi, volens-nolens, rolul Don (aşa cum l-a prezentat Dora, eu n-am văzut filmul). Iar eu am “simţit” că “trebuie” să intru în pielea soţiei sau a secretarei. Nu mai ştiu care dintre ele era abonată la terapie.

  • 91

    Am recitit discutiile de mai sus. Si am o dilema. Ori definitia misoginismului e cam depasita, ori noi abuzam de termen, pentru a denumi orice fel de prejudecata a barbatilor legat de femei :roll:

  • 92

    M-am uitat doar la un episod-doua demult. Am remarcat ca-i stylish, dar sunt ca tine, nu prea rezist la seriale. :)

    Deci nu stiu cum era Don, dar banuiesc ca-i de bine. Mai ales cand comparatia vine de la tine. :lol:

  • 93

    Geanina, una la mana ca definitiile din DEX sunt extreme (misoginism = urasti femeile, misandrie = urasti barbatii). O excludem de-aici pe Ioana Brancu (ea e specie aparte). :P

    Apoi da, termenii sunt abuzati. Prea frecvent, cand aud ca barbatii ar fi misogini, vad in cele scrise mai mult o manifestare de frustrare si/sau auto-victimizare.

    As fi dat si exemple, dar sunt cuminte (am invatat sa ma conformez dupa nuielusha la fund ;) ).

  • 94

    Tocmai! Ne-am mai legat noi de definitii (ca la misandrie este chiar ura patologica), daca bine tin minte fix la Ioana :P

    Ma gandeam acum ca as fi chiar curioasa cum definesc femeile misoginismul (cum il resimt ele, de fapt).

    Vaaai, ce cuminte esti! :lol: Foarte bine faci! si mie imi place atmosfera asta. ;)

  • 95

    Geanina – Te provoc la ceva, iata: hai spune-mi tu unde vezi exact misoginismul la mine! Si ce anume poate parea misoginism, dar nu e.

    Parol ca nu ma supar (fii cat mai obiectiva!). Sunt doar curios. :)

  • 96

    PS: Pe Nora n-o provoc cu aceeasi intrebare, ca-i dau prilej sa spele iar podelele cu mine. :lol: :lol:

  • 97

    Hmm! Pai eu nu te-am perceput drept misogin niciodata. Din punctul meu de vedere, un misogin nu poate sa dispretuiasca femeile, dar sa le si iubeasca si admire in acelasi timp.

    Tu “pacatuiesti” prin siguranta cu care faci afirmatii despre femei. Multora (chiar daca recunosc, in sinea lor, ca ai intuit sau nimerit pur si simplu cum trebuie, de multe ori) nu le pica bine asta. Depinde cat de mult sau atent te-au “citit” aici pe blog. Daca nu stiu ca ai o anumita varsta, ca ai totusi o sotie si fiice, pot gandi ca faci pe teribilul, mare cunoscator intr-ale eternului feminin.

    Mai ai si meteahna de a discuta mult prea lejer despre sexualitate. Aici intervine reversul medaliei: cei care au idee cati ani ai, plus familie, deduc simplu ca esti cam frustrat la capitolul sexual si de asta te afli pe o platforma gen Pandoras. Este ciudat ca abordezi uneori prea familiar comentatoare sau autoare cu aluzii de aceasta natura, cand se presupune ca in viata reala nu ti-ar placea ca “fetele” tale sa fie tratate asa de vreun mascul ;)

    Sunt multe de zis, dar ideea de baza este ca mi se pare pueril sa bagam mana in foc legat de modul cum evaluam un personaj virtual. Normal, putem avea anumite impresii, intuitii, dar este hazardat sa le dam dam verdicte.

  • 98

    Hmmm, Geanina… Nu crezi ca un misogin poate dispretui femeile, iubindu-le si admirandu-le in acelasi timp? Eu n-as fi intru totul de acord cu tine.

    alt Ce Ghevara Mea
    2011-07-15 22:19:08 | Raporteaza
  • 99

    Si mai e ceva: tu vorbesti relaxat despre anumite episoade din experienta proprie. Unora le pare asta, cred, un soi de exhibitionism. Este posibil sa genereze reactii diferite.

    Cei care cred cu tarie in faptul ca viata personala nu are ce cauta in spatiul public de aici, te pot dispretui sau acuza.

    Unii te pot admira in secret, dar alegand sa nu riste acelasi gen de expunere (sau neaavand capacitatea de a o face), sa te judece pe principiul “strugurii sunt acri”.

    Unii poate se simt jenati de acele confesiuni (TMI, cum se zice la voi) sau de sentimentul pe care li-l induci (ca ar fi nevoie de reciprocitate – care nu le este la indemana).

    O categorie foarte restransa (cred sincer asta) te intelege si gaseste naturale acele exemplificari. Cei care iti seamana ;)

  • 100

    @Ce Ghevara Mea:

    Sincer, nu cred. Aici nu vorbim de normalitatea situatiei de a gasi in omul de langa noi calitati si defecte, deopotriva. Ma indoiesc ca poti dispretui visceral o femeie si, totusi, sa ai discernamantul de a-i vedea calitatile demne de admirat. E doar o intuitie, poate ma insel. :)

  • 101

    Haha, misto!

    Io zic ca sunt putin misogin, in sensul ca dispretuiesc chiar un anumit gen de femei. Dar bine, asa dispretuiesc si-un anumit gen de barbati, deci nu-i neaparat chestie specifica de sex (oricare are categorii de oameni pe care ….nu-i suporta ;) ).

    Da, stiu, pe-aici ma arat uneori cam lipsit de tact (asta vroiai sa spui). Straight talking insa, in limbaj curent. Si chiar fac uneori pe teribilul (am vazut ca se si poarta, plus ca imi place sa sfidez, in special clisee, prejudecati, false pudori). :P

    Cu sexualitatea, vezi tu, de peste 20 de ani stau in vest, si-aici e altfel. Prea multa pudibonderie pe la voi prin Romania, gasesc. Daca nu ma-nsel insa, cu tine-am fost intotdeauna capabil sa vorbesc simplu si deschis despre astea, fara sa le iei vreodata altfel (deci se poate).

    Hmm, cu “marlaniile” (inchei citatul) sunt nuante: de obicei nu atac decat ca reactie (la “gherutze”). Dupa ce primesc vreo galeata nejustificata de laturi la figura, doar fiindca fusesem initial numai sarcastic si ironic (stii, destui nu fac diferenta pe-aici).

    Cu “fetele mele” sunt tot foarte deschis, ca aici, n-avea grija. Dar ele stiu bine sa-mi citeasca smiley-sii, nu le iau personal. Ba chiar le amuza.

    PS: Hmm, deci chiar nu ma vezi deloc misogin??? Noraaaaa, te-as ruga, vino tu cu “virgulele”, ca ma pun singur pe cruce, vreau mai mult! :lol:

  • 102

    @Ce Ghevara Mea:

    P.S.: Dar chiar mi-ar placea sa iti ascult punctul de vedere! Am zis mai sus (si nu era doar asa, de bagat in seama, ci o curiozitate reala) ca as vrea sa inteleg mai bine cum percep oamenii ideea de misogin / misoginism.

  • 103

    @Geanina #99

    Da, mai, tu m-ai citit bine, asta e! Plus ca de f multe ori, cand mai povestesc ceva, dau deliberat TMI doar in scopul de a mai incuraja si pe altii, a le mai dezgheta limbile in sensul acela. De genul “iata, incep/ma expun eu, daca voi sunteti atat de sfiosi; hai ca nu-i greu”. :D

  • 104

    Florin, eu nu am intrat deloc in profunzime, pentru ca as fi fost de-a dreptul hilara: sa sustin ca nu poti evalua corect un personaj virtual, doar pentru a continua apoi cu un portret ca la carte :lol: Am descris mai degraba ce se poate vedea (mai strident).

    Evident ca nu sunt ipocrita, deci o parere (impresie, fie generala, fie mai nuantata) despre “real you” am. Dar exact asta invat la scoala: sa nu las impresiile personale sa ma conduca in evaluarea cuiva, sa nu ma arunc niciodata, plina de siguranta, in diagnosticari. ;)

    Mai ales ca aici nu este nici miza, nici deadline, am timp sa observ in liniste pe oricine. ;)

  • 105

    @Geanina Vlad: Eu am avut nenumarate perioade cand am dispretuit femeile, recunoscandu-le sincer calitatile si intelegandu-le punctul de vedere. Intamplator, trec exact printr-un astfel de moment acum. Cred ca asta m-a facut sa reactionez la comentariul tau.

    Mai departe… recent imi cumparai trilogia Rastignirea tradafirie a lui Henry Miller, pentru ca am ceva vreme de citit mai mult decat de obicei. Am inceput sa citesc Sexus si chiar imi pare ca Henry Miller e/ a fost un exemplu bun in sensul asta: un misogin indragostit de feminitate . Stiu ca e prematura opinia mea, de-abia am inceput cartea si n-am mai citit nimic de el.

    alt Ce Ghevara Mea
    2011-07-15 22:57:13 | Raporteaza
  • 106

    Geanina – Iti apreciez dintotdeauna psihanalizele, zau. Cred ca si eu te-am “citit” bine (si ma bucur mult ca esti pe-aici).

    Iar micul tratament de pe la inceput (pe care mi-l mai amintesti uneori cu repros) era sa vedem daca …tii la tavaleala, sa stii. Ai trecut testul cu success. :P

    PS: Daca si la metoda jap-jap a altuia ai facut tu altadata fata, esti tare! :lol:

  • 107

    Eu lucrez la ceva acum, aşa că nu pot fi decât “fragmentară”. Cred că bat doar un cui, două, nu pe toate cele necesare crucificării.

    Tu ai vrut-o, dă-mi voie să-ţi reamintesc. :D

    Ai un anumit mod de a simplifica “suferinţele” femeieşti. Vezi tu, acelaşi simptom şi acelaşi efect pot fi regăsite la mai multe cauze. Poţi face febră, de exemplu, şi de la gripă, dar şi de la peritonită. Acum nu ştiu dacă aplici acelaşi mod de gândire şi bărbaţilor – caz în care avem de-a face cu superficialitate generală, sau numai femeilor – caz în care e vorba de misoginism. Trebuie să specific că eu extind semnificaţia termenului. Nu cred că e vorba numai de ură, ci şi de o atitudine de superioritate. Cam cum avem faţă de maimuţe, să zicem.

    Referitor la confesiunile tale, personal nu prea le gust. Poate le-aş gusta mai mult dacă balanţa ar fi echilibrată. Adică dacă ai veni şi cu exemple de situaţii în care tu ai fost cel care a picat prost. Dar aşa, veşnicii învingători îmi pare uşor cam de… carton.

    Ai mereu tendinţa de a ne băga pe gât reţete de viaţă. Şi asta mi se pare misoginism. Pe lângă faptul că nu cred în reţete universal valabile. Şi dacă oricine ar fi bun de dat sfaturi, ar rămâne psihologii, terapeuţii şi cei care practică life-coach fără pâine. Eu una ezit foarte mult în a da sfaturi cuiva. Ar trebui să-l cunosc foarte bine, foarte bine.

    Şi în general am oroare de orice începe cu “voi, femeile”, “voi, bărbaţii”. Generalizarea în sine îmi pare sexistă.

    Şi, ca şi Ce Ghevara, cred că poţi fi misogin şi iubi în acelaşi timp o femeie. Două sau trei. :D Dispreţuieşti o “specie”, dar iubeşti un exemplar. Şi poate fi chiar unul care să întrunească toate hibele “speciei”. :D

  • 108

    Ce Ghevara: total de acord cu privire la Miller. În aceeaşi notă, vezi şi Bukowski.

  • 109

    @Ce Ghevara Mea:

    Tocmai aici este dilema mea. Exista misoginul absolut? Care sa urasca femeia? Din moment ce le vedeai anumite calitati, inseamna ca le si dispretuiai doar anumite aspecte, nu? Ceea ce este normal, de altfel.

    Nu stiu de ce, am senzatia ca sexualitatea / atractia sexuala este “moderatorul” in toata povestea asta.

  • 110

    @Florin Bratu:

    Chiar a trecut lejer tratamentul aplicat de tine, in iuresul general de atunci :lol: Tu ai fost soft, recunoaste! Plus ca eu am o cheita care functioneaza de minune, daca o invarte interlocutorul: umorul. ;) Pe mine m-a bufnit rasul instant cand am citit faza cu “hai sa-mi fac eu pomana cu tine si sa te comentez la subiect”, ca si cea cu notele.

  • 111

    Nora, Geanina, eu cred ca multi misogini sunt, de fapt, cei mai aprigi iubitori ai femeii. Nu ai unei femei, ci ai feminitatii si femeilor in general.

    Faza prin care trec acum imi place pentru ca simt ca am echilibrul de a uri si a iubi perfect motivat. A uri perfect motivat de diferentele pe perceptie care creeaza razboiul dintre sexe, a iubi motivat de empatie si de dorul continuu de dragoste.

    alt Ce Ghevara Mea
    2011-07-15 23:18:10 | Raporteaza
  • 112

    De asta am spus ca mi se pare o eticheta stupida (daca o aplicam asa cum este, simplist, definita).

    Oricine poate iubi aspectele “iubibile”, dar sa poti sa-i iubesti celuilalt “demonii” mi se pare o arta, un alt nivel de relationare. Un rafinament care nu poate apela la stereotipii grosolane gen “femeile sunt proaste, femeile sunt inferioare” (toate o apa si un pamant).

    Am uneori senzatia ca, de fapt, revolta este impotriva femeii – oglinda (modul in care te percepi raportandu-te la ea).

  • 113

    @Ce Ghevara Mea:

    Merita descrifrat Miller si prin ochii lui Anaïs Nin. Asta ca tot vorbeam de femeile-oglinda. :)

  • 114

    @Nora – SARUT-MANA! Sincer, multumesc. Si-s multe lucruri cu sens (am cautat sa le privesc autocritic si introspectiv).

    1. E-adevarat, barbatii in general “simplifica”. Si nu privesc admirativ la cat se pierd femeile in toate cele. La mine atitudinea poate a fost doar mai transparenta. Sau poate, recunosc, sunt clar mai misogin pe chestia asta.

    2. “Superioritatea”? Hmm, e si nu e. ;) E mai mult o chestie premeditata de atitudine. Stii cate de rele pot fi destule femei cand te arati slab de inger. Si-atunci preferi sa abordezi totul mai degraba cu (mult) tupeu, decat sa le cazi in gherutze, ca esti slab. Mai cred de asemenea ca multe sunteti de fapt ca Emma Bovary: doar la suprafata ne vreti blanzi, manierati, la locul nostru. Ca in interiorul vostru, multe tanjiti (inconstient chiar) dupa baieti …rai. Dar sa admitem, se prea poate sa-mi fi si insusit in timp superioritatea asta initial doar afisata (ca teribilism).

    3. Aici e chestie de gusturi. E similar pe undeva cu reticenta mea la textele siropoase si excesiv incarcate de metafore. In rest, cred ca te incadrezi intr-una din categoriile mentionate anterior de Geanina si sunt ok, n-am pretentia ca oricine poate sa guste povestirile altuia, sa le perceapa la fel. Si nu, mi-am povestit si de-alea cu victima sau anti-erou (tigai in cap sau cand am luat-o in barba pe lista aceea de email). Pot sa fac destins haz si de mine insumi, n-avea grija (vezi si aici).

    4. “Retete de viata”. O fi. Defect profesional (sunt parinte; si ma plimb cu …CEO, CTO, CFDSFDSFDSO etc :D ). Dar hai ca asta nu tine de misoginism, ce naiba. Ca ma mai apuca si cu barbatii. Am, sa zicem, o oarece inclinatie spre pedanterie. Bizar insa, e cam foarte similara cu a ta :) . Si am vazut ca de la astea ne-am impuns de fapt foarte mult (mai mult decat era cazul). Adica fiecare avem tendinta de a da lectii, fiind totodata foarte refractari in a le primi. ;)

    5. “Voi, femeile”. Dap, admit. Consider femeile mult diferite de barbati. Tu nu? ;)

    PS: Thanks. Zau mi-a placut.

  • 115

    Mai, si hai s-o lamurim si cu “libidourile” sau aiureli de-astea. Iubesc femeile pur si simplu fiindca exista. Ca fara voi ar fi fost de 10 ori mai saraca lumea asta (poate chiar mi-as fi tras demult un glonte in cap).

    Si ce iubesc mai mult la voi nu-i sexul, sa fim seriosi. Ci feminitatea. E greu de descris, dar sa incerc sumar: amestecul de senzualitate, frumos, gingas, diabolic, challenging si complex. :D

  • 116

    @Geanina #110 – :P

  • 117

    @Florin Bratu: Ai uitat sa spui ca fara noi nu s-ar mai perpetua specia :lol:

  • 118

    Neah, astea-s pentru mine chestii mult prea concrete. Si-am asistat la doua nasteri, mi-ai readus imaginile in cap. TMI. :)

  • 119

    @Florin Bratu: :P Las ca te-ai bucurat si de procesul dinainte, si de rezultat. Deci nu te mai plange :lol:

  • 120

    Florin Bratu: You’re welcome. :)

    3. Textele mele ţi se par siropoase? Nu spun că ai zis asta. Doar te întreb şi vreau o părere sinceră, sunt curioasă. Dacă se poate.

    4. Să zicem că au fost situaţii când m-am grăbit cu ştampila. Numai că n-am avut şi pretenţia de a şti explicaţia. Lecţii nu cred că am dat. Asta e. Mi se pare, pripit, recunosc, că văd boala, dar las omul bolnav. :D Nici că-mi pasă de vindecarea lui, nu scriu reţete. :P

    Ştii, mi se pare de multe ori că Emma Bovary a fost greşit înţeleasă şi mult prea aspru judecată. Inclusiv de unii critici. Eu o văd ca pe o visătoare. Gândeşte-te numai la ce citea Emma Bovary. La ce visa şi la ce a primit. Căci nu şi-a ales singură. Unii o văd drept întruparea superficialităţii. Eu o văd un personaj tragic.

    Sunt sigură că aş fi putut fi prietenă cu Emma Bovary.

  • 121

    Dora,

    Până acum n-aveai un scris strălucit, dar îţi citeam textele cu drag. După care, dacă n-ai fi fost căsătorită cu urâtu ăla, mi-ar fi venit să mi-o trag cu tine. Să mi-o trag cu tine mi-ar veni şi acum cu toate că e primul articol pe care nu-l pot citi.

    Am citit doar pe sărite (sărituri largi) şi am înţeles că unele au făcut un film pentru care au creat un personaj cu care v-aţi trage-o toate, dar nu v-aţi mărita niciuna.

    Şi pe baza a ceea ce au visat unele vrei tu să fac eu analiza misoginismului mult prea mult comentat şi mult prea puţin înţeles?!

    Uite, de data asta, am citit mai cu drag comentariile în dialectica timpurie ale Gianinei Vlad. Dar în mod ciudat, cu ea nu mi-aş trage-o nici belit!

  • 122

    Dumnezeu nu te uită de tot. Iar când îşi mai aminteşte de tine îţi trimite un semn pe care, dacă ştii să-l interpretezi, ţi-l transformă într-un dar. Dar dumnezeiesc.

    Dar nu-ţi bagă şi-n traistă.

  • 123

    Cine e Gianina asta, Cosa? :lol:

    Nu e ciudat ca nu ti-ai trage-o cu mine, belit sau nu. E ciudat ca mi-ai pocit numele. Dar nu ma deranjeaza nici una, nici alta ;)

    Bun venit inapoi! Ai vazut ca ti-a dus lipsa Pandora’s.

  • 124

    @Nora

    3. Siropoase nu. Uneori cam pline de metafore? Da. Si n-o (mai) lua personal, spuneam ca-i doar chestie generala de gusturi. Am observat ca nici intepretarile speculative nu-ti plac, deci ma abtin.

    4. Stiu. N-am luat-o personal. Sau (admit) uneori da. :lol:

    Emma Bovary? Da, ai zis bine, o visatoare. Plus ca era o femeie cat se poate de decenta, la locul ei, nicidecum usurateca. Tocmai aspectul acela m-a frapat: cat de mult poate sa-si intoarca viata cu fundul in sus intr-o clipita femeia cea mai cumsecade si cu valorile initial bine randuite in viata si-n gandire.

    Stiu ca te-ai fi inteles bine cu ea! :D Sunt multe femei (in special romance) care gasesc ca au enorm de multe din ea.

  • 125

    @Geanina #119 – Ce e “procesul dinainte”? Actul acela frivol de care spunea si Cosa anterior? :roll:

  • 126

    Exact:)

  • 127

    Scuză-mă Geanina cu e.

    Uite o dedicaţie:

    youtube.com/wat../

  • 128

    Nu-i nimic! Mai ales cu formularea asta, parca m-ai transportat acum inapoi in timp, in clasa a 5-a. Aveam o colega de clasa Gianina, si profesorii asa ne strigau: Geanina cu e si Gianina cu i :)

    Multumesc pentru muzica! Parca este despre un razboi tacut.

  • 129

    Nu, este o muzică ce se cânta demult la priveghi. Muzică românească.

  • 130

    Mie asta mi-a transmis: o lupta.

  • 131

    Normal!

    De unde să ştii tu?!

  • 132

    Florin Bratu: Nu iau nimic personal. Nu te-aş fi întrebat dacă n-aş fi ştiut că pot suporta şi jap-japul.

    De Emma n-aş zice că avea valori rânduite. Era foarte tânără şi crescuse la mănăstire. Ce putea “sedimenta” până la vârsta ei şi trăind sub un glob? Scriitorii ei preferaţi erau Hugo, Walter Scott (!), Lamartine şi vreo câţiva autori minori. Şi de acolo toate fantasmele ei. Ea, dintr-o tabacheră găsită, şi-a creat o lume. Nu spun că nu avea hibe, nu spun că e model. Dar e atât de umană…

    Şi ştii ce mi-a mai plăcut la ea? Că nu s-a resemnat. Eu de-aia o văd tragică. Nu s-a împăcat. Şi-mi vine să râd când aud oameni spunând sub tonul unei insulte “eşti o fiinţă bovarică!”.

  • 133

    Incredibil!

    Asta nu s-a mai întâmplat.

    Alt semn!

  • 134

    Nu stiam, evident. In zona de unde provin eu sunt alte obiceiuri la priveghi.

  • 135

    @Nora – “Bovarismul”, la femei, eu nu-l vad ca pe-o insulta. Din aceleasi cauze enuntate de tine, ca fata aceea n-avea nimic respingator. Nu-mi mai amintesc toate detaliile mentionate de tine (sunt ani multi de la lectura mea)…

    PS: Cred ca ma retrag. Am pierdut si ieri, si azi, cam mult timp pe-aici, si tre sa recuperez cu lucrul. :) Mi-a facut placere.

  • 136

    Spor la lucru, Florin! :) Ne auzim!

  • 137

    “Walter Scott (!)”

    Hihi, am observat ca nu-ti place genul. :) Mie da. Si nu neaparat Ivanhoe, dar mai am si-acum Rob Roy in biblioteca. Valoare sentimentala: primit ca premiu in anii din generala. :D

    (Acum s-or mai da carti? Ca tare bine faceau altadata. Mie si prin asta mi-au starnit pofta de lectura.).

  • 138

    Numai bine, Geanina. :)

  • 139

    Each woman is Eve throughout the ages: man grows but woman does not. — Meredith

    alt Anti Nationalist
    2011-07-16 01:35:51 | Raporteaza
  • 140

    Uooaaahhhh!!!! :) :) :)

    alt Till Eulenspiegel
    2011-07-16 07:39:53 | Raporteaza
  • 141

    Ce-i Till , razi si-ti pare bine , iti place ce a zis Dora , ai fi vrut sa ti-o zica tie , nu-i asa ? Stai linistit , ca acea futere nu-i de bine , este doar pentru cosieni !

  • 142

    Mah, nu stricati lipeala! :D

    (Sa nu dea Rogo pe-aici, ca inchide site-ul :roll: )

  • 143

    De ce are Cosa mereu noroc in viata virtuala?

    alt Anti Nationalist
    2011-07-16 09:40:01 | Raporteaza
  • 144

    @Anti Nationalist: Sa te fereasca Dumnezeu de norocul Cosei din viata virtuala ! Prefera-l pe cel din viata reala , e mai pragmatic !

  • 145

    @Anti – Pai nu spuneai tu ca “femeile romance… jet la turci”? :D

    @Dora – In felul lui iti facuse totusi un compliment. Sunt curios cu ce iese, ca i-ai cam dat material garla de rontait. :D N-o lua si tu personal, ca le scoate totusi misto. Mai tare decat Toparceanu (cu balada aia a pzdei). :lol:

  • 146

    Florin , stii ce doream sa te intreb ? Tu ai observat , de cand esti pe Pandora , ceva umor la Cosa ? Cosa , consideri ca are umor ? Daca , da , da-mi si cateva exemple !

  • 147

    Danny – Ce-i al lui e-al lui: are. De-un vulgar adesea extrem, dar le potriveste. :)

  • 148

    Bine , dragul meu , voi reflecta mai adanc la fenomenul cosian si voi cauta umorul lui , apoi voi scrie o carte despre el , iar mai tarziu despre fefceac ! Ii studiez !

  • 149

    Eu nu cred că e Dora la 140. :roll:

  • 150

    Daca stau bine sa ma gandesc s-ar putea sa fie Rogozanu…

    alt Till Eulenspiegel
    2011-07-16 11:04:05 | Raporteaza
  • 151

    @Till Eulenspiegel, Cosa Nostra, Nora, Florin Bratu, Danny, Anti: imi cer scuze daca v-am impresionat neplacut, cu expresia cu pricina. e vulgara doar pentru ca ati citit-o, nu e insa nici macar de departe o jignire sau o ofensa, Cosa probabil (sper cel putin) ca stie, e un fel de a spune,nu e o injuratura. probabil nu cel mai reusit mod de a reactiona dar era o replica la adresa dedicatiei lui de la #127 combinata cu explicatia de la #131 cum ca e o piesa de priveghi, intelesesem ca m-a si ingropat si mi s-a parut cea mai potrivita replica din acel moment (probabil nu e). iertare.

    Dora Constantinovici
    2011-07-16 11:32:42 | Raporteaza
  • 152

    Mie mi-a placut, pe bune, desi as fi preferat sa scoti limba :)

    alt Till Eulenspiegel
    2011-07-16 11:40:54 | Raporteaza
  • 153

    @Till Eulenspiegel: probabil era mult mai ok, acum imi dau seama, ce sa fac? e prea tarziu si n-am obiceiul sa sterg comentarii, nici ale mele nici ale altora (sper sa nici nu fie absolut necesar acum, date fiind conditiile) :)

    Dora Constantinovici
    2011-07-16 11:45:33 | Raporteaza
  • 154

    eu m-am frecat un pic la ochi, ce să zic… :)

  • 155

    @andreea: scuze, nu se va mai intampla!

    Dora Constantinovici
    2011-07-16 12:11:50 | Raporteaza
  • 156

    da’ de ce să nu se mai întîmple?! e o terapie foarte bună! şi e şi ontopic. :)

  • 157

    @Dora Constantinovici:

    Da de ce te-ai ofensat atat de tare? Ca mie imi dedicase Zorile. :lol: Si, daca asculti cu atentie, este deosebit de frumoasa muzica aia, ce daca e pentru priveghi? ;)

  • 158

    De altfel, este si logica dedicatia. Tocmai imi spusese mai inainte “Dar în mod ciudat, cu ea nu mi-aş trage-o nici belit!”

    Moartea pasiunii, intelegi? ;) :lol: Asta era priveghiul!

  • 159

    @Geanina Vlad: n-as putea sa-ti raspund…cred ca din cauza ca am avut parte de vesti tare proaste ieri, am uitat sa ma cenzurez… ma rog, ofensat e oricum mult spus, mai degraba deranjat oarecum. iar expresia in sine se foloseste des in alta limba chiar si in gluma (eu o mai folosesc in lb noastra minunata dar e adevarat, intre prieteni)imi pare rau ca a sunat atat de deplasat, ma bazez pe faptul ca e primul meu comentariu mai nu stiu cum :) si-mi va fi iertat, de data aceasta iar piesa da, e frumoasa, am ascultat-o si eu mai pe indelete acum, la cafea

    Dora Constantinovici
    2011-07-16 13:15:22 | Raporteaza
  • 160

    @Dora Constantinovici:

    Imi pare rau sa aud de vestile proaste! Sper sa fie totul ok, indiferent despre ce e vorba.

    Stai linistita, ca nu trebuie sa explici atat vorbele alea (poate ca nu suna bine spuse de o femeie, asa negru pe alb, dar am fi niste ipocrite daca am spune ca nu le-am gandit macar o data in viata fiecare ;) )

    Pe mine m-a distrat doar ca te-ai suparat legat de muzica, pentru ca nu ti-o adresase tie. Initial am crezut ca te-ai ofensat pentru declaratia de atractie sexuala, apoi ai explicat ca nu :lol:

    Oricum, pentru el a picat la fix! Ca o declaratie de reciprocitate :lol: ca doar acelasi lucru ti l-a spus si el, nu? gand la gand… :lol:

  • 161

    PS: si in caz ca te intrebi ce e cu semnele alea la care se referea, ia vezi ora la care au fost postate (simultan) comentariile 131 si 132 ;)

  • 162

    @Geanina Vlad: ha, ha, da :) nu citisem comantariul anterior celui cu dedicatia pana abia azi, cand m-am trezit…dar e tare, ai dreptate, parca sunt replici de site xxx! ia uite la ce se ajunge de la un text despre un serial cu scenariu usor misogin, nici prin cap nu mi-ar fi trecut ca se poate si asa ceva :)

    Dora Constantinovici
    2011-07-16 13:32:54 | Raporteaza
  • 163

    @Dora Constantinovici:

    Ei, pana isi exercita Cosa dreptul la replica (daca decide sa o faca), sa ne intoarcem la discutiile anterioare. Zic. :)

    Spune-ne si parerea ta despre faza cu definitia misoginismului si daca e posibil ca un misogin adevarat sa iubeasca si sa admire femeile.

  • 164

    Dora, nu şi tu, te rog eu!

    Ai scris un răspuns frumos, după care l-ai anulat cu scuze şi explicaţii. Ca şi cum ne-ai fi explicat bancul.

  • 165

    @cosa-dora

    youtube.com/wat../

  • 166

    @Dora – N-aveai de ce sa te scuzi, ca si pt mine replici de-astea sunt totusi sarea si piperul pe-aici. :D

    Eu nu’s cum sa-i explic si lui Danny ca e nasol, da, cand primesti un jap-jap de-asta, dar cand e facut cu umor (las’ c-am primit si eu odata ceva gen “Bratule, hai sa-ti demonstrez trigonometric de ce esti prost, dupa care-ti dau Ignore”), zambesti si te prinzi mai detasat in joc (cum o facusei tu).

    Eu insumi as prefera sa ma contrez oricand mai degraba cu unul de-un sarcasm extrem, dar totusi inteligent si retinut, decat cu vreunul care nu stie decat sa injure (fara nici un farmec) de mama. Si, daca-mi aduc bine aminte, parca si Cosa spunea odata (si-l cred, ca asa am patit si eu) ca el nu injura pe-aici pana sa-l ia altii in mod grobian la injuraturi.

  • 167

    @Geanina Vlad: imi pare rau ptr intarziere dar trebuise sa plec. nu cred ca am o definitie a misogini, alta decat cea clasica. dar, din proprie experienta pot sa-ti spun ca am cunoscut si misogini si mari iubitori si aparatori ai femeilor. si din ambele categorii de oameni cate unul a calacat si a trecut de partea cealalata. dar da, cred ca se poate ca un mare iubitor al femeii si al feminitatii poate sa fie misogin, chiar daca poate nu constient ci pentru ca vrea de exemplu sa-si pastreze iubita multumita si frumoasa, odihnitoare si inforitoare, daca-si permite, o tine acasa, ca sa nu o forteze sa dea fata cu mediul dur de pe la joburi. numai ca in timp, devine misogin adevarat atunci cand obisnuit ca propria lui iubita sa stea acasa si sa nu-si ocupe mintea cu lucruri complicate sa perceapa toate femeile ca fiind la fel ca ea si sa nu inteleaga de ce altele au abordari diferite ale vietii. sa i se para ca ele sunt cele deosebite si sa le taxeze ca fiind pe langa subiect fara sa analizeze exact parerile lor. offf, cred ca tare nu stau bine azi cu coerenta. deci: primul timp de misogin este acela care bazat pe propria lui experianta cu femeile din viata lui le considera pe celelalte ca fiind la fel, neimplicate destul si prin urmare subiective, nepricepute si neexperimentate intr-un job sau altul. 2. exista si genul de misogin care invidios fiind pe colega de serrviciu care se descurca mai bine decat el ii minimizeaza acesteia reusitele si i le pune in carca sexualitatii (si de cate ori are ocazia scoate in evidenta ori felul in care arata, ori felul in care este imbracata – excalamand ironic – sigur, asa e usor!)din astia am intalnit destui (si femei si barbati egali in misoginie) 3. exista acel gen de misogin vopsit care e asa pentru ca sa fie acceptat de restul barbatilor mai mult sau mai putin misogini. degeaba face aceleasi glumite cu restul, cand ajunge intr-un grup de femei le va da lor dreptate si de multe ori isi va barfi colegii de sex si rautatile vor fi date in vileag, noului grup, in functie de avantajele obtinute, va deveni astfel un fel de cavaler pe cal alb al femeilor si cei din grupul masculilor vor crede ca asta se datoreaza exclusiv fapttului ca e un tip bine. ma rog, mai sunt multe exemple de misogini dar cele 3 variante de mai sus sunt mai la indemana dar da, cred ca sunt si misogini care de fapt iubesc femeile doar ca nu stiu cum sa le-o arate :)

    Dora Constantinovici
    2011-07-16 21:29:42 | Raporteaza
  • 168

    …Si hai s-o spunem, ca prea se lungeste episodul asta cu “Cosa, ne lipsesti”, in timp ce el tot citeste de dupa perdea, dar face pe tafnosul… ;)

    Pana n-o sa aiba niste explicatii zdravene si pline de vanitate cu Nora (public sau privat, nu conteaza – le-as prefera publice :) ), n-o sa revina in forta (ca inainte) si e pacat.

    Si da, spun asta constient fiind ca poate-o sa-i fiu apoi printre primii pe lista la taxat, indiferent de “nebagatul lui in seama” de acum. Accept insa lejer amuzat chestia asta, ca mai toti barbatii pe-aici (y compris moi) se-ncaiera intre ei ca taurasii in sezonul de imperechere de cand ii stiu.

    Dar si-n asta sta farmecul site-ului, for God’s sake. :D

  • 169

    Nu pot să cred!

    Abia acum am înţeles că Dora mi-a adresat #140 după ce a citit #127 şi nu #121 pe care nu apucase să-l citească.

    Incredibil!

  • 170

    @ cosa:ha, ha, ha a aparut din nou cosa…comentarii pertinenete ca de obicei (vezi 121).De ce te rasfeti cosa?Doar stii ca singurul cu care ti-o tragi esti chiar tu! :) Aveai nevoie si de ajutoare pentru practicile onaniste!Te-ai descurcat?Bafta! @ nora :scuze, tu esti singura care ai comentarii bune de aici (tu chiar crezi asta :) ) restul suntem asa for fun. , , , , , pune-le tu de unde le-am uitat :)

  • 171

    Cosa and Dora sitting in a tree, K-I-S-S-I-N-G.

    alt Anti Nationalist
    2011-07-17 09:49:52 | Raporteaza
  • 172

    Ajuta ma cu o poemul Andreea. First comes love. Then comes marraiage And for Dora comes the kitchen. And them comes the batatura in cap with micii and bere.

    alt Anti Nationalist
    2011-07-17 10:16:39 | Raporteaza
  • 173

    @Anti Nationalist: esti atat de amuzant mereu sau duminica e o zi mai speciala?

  • 174

    Vrea doar sa demonstreze ca are, intr-adevar, 22 de ani (cat a declarat recent) :lol:

  • 175

    dora//

    Nu e asa ca sunt?

    Geaniniuto…Pentru tine am cat vrei tu.

    alt Anti Nationalist
    2011-07-17 16:04:32 | Raporteaza
  • 176

    bineee, măi AN, hai să te ajut cu un poezie… de duminică după-amiază….

    A fost odată un amor

    Ce a crescut încetişor

    Cacozonacul în cuptor.

    A fost un un pic de sărutat…

    Apoi cei doi s-au cununat

    Pe urmă trist, copleşitor

    Femeia mătura de zor

    „Bucătăria-i locul tău!!”

    Striga bărbatul ca un zmău!

    Şi iată, ea nu a mai vrut!

    Jap-jap, sunat-a gestul crud!

    Buf, buf, chiuveta s-a ciobit

    Bărbatu-n trombă a ieşit…

    Şi-apoi, tîrziu, pe înserat

    El mici şi bere-a consumat

    Mînia i s-a ostoit

    Şi dup-un falnic rîgîit

    Încet spre casă a pornit…

  • 177

    Vaaaaai, ce oameni raaaai! Gelosilor. ;)

  • 178

    Deci pan’ la urma “sa te f*t” ala ce sens avea?

    Ca m-am luat dupa Dora (“nu e insa nici macar de departe o jignire sau o ofensa”), i l-am strecurat si io ieri unei prietene de-a nevestei si-am primit doua peste ochi.

    Bizare femeile… :(

  • 179

    sincer andreea..Te-ai gandit vreodata sa fii vocea unui comercial de ciocalata?

    alt Anti Nationalist
    2011-07-17 18:55:05 | Raporteaza
  • 180

    @Florin Bratu: offf, ca tocmai vorbeam despre cum unei domnisoare/doamne nu i se permitea in anii 60 sa faca vreun pas nelalocul lui (din punct de vedere al societatii) – iata, in 2011 nu suntem totusi f departe. gura mea e sloboda uneori, oricat de calma as fi sau oricat de conservatori ati fi voi si da, mai scap si alte expresii in viata de zi cu zi, nu folosesc autocenzura 24 din 24. daca scriam cuvantul cu f ca sa jignesc sau in engleza (sau in maghiara) nu era atat de mare dilema. asa, nu merge insa. cuvantul cu f exista insa si in lb romana, expresia de asemenea si uneori se poate folosi si asa, ca mai sus, chiar daca nu il acceptati voi sau prietenii vostri in discutiile voastre. am citit faza cu priveghiul si atat, era 5 dimineata, nu citisem comentariile anterioare ptr ca din intamplare (una extrem de nefericita), in acea seara vorbisem chiar despre un priveghi (in alte conditii, cu alti oameni) si imi ramasese in minte acea discutie. drept urmare am citit comentariul cu pricina pentru ca era legat cumva de discutia avuta si i-am replicat cum mi-a venit mai la indemana. nu am vrut nici sa-l jignesc pe cosa, nici sa ma dau la el, nici sa ii ofensez pe altii. eu mi-am explicat si gestul si de ce n-am sters – desi puteam – ce-am scris. pe viitor am sa fiu insa atenta sa nu se mai intample, asa ca nu trebuie sa mai insistati, am inteles.

    Dora Constantinovici
    2011-07-17 19:21:14 | Raporteaza
  • 181

    ciucalata, lata fina, bucalata te-as hali degraba ca pe marmelada dar mi-e frica , nici nu stii c-o sa mi te lipesti de jinjii ca in loc de cocoa unt margarina-i, oh, ce crunt!

    ciocolata voinic te face pitic la munte si la mare in orice-mprejurare!

    alt Anti Nationalist II
    2011-07-17 19:28:35 | Raporteaza
  • 182

    Dora, melodia respectivă se cânta de către românii din Sârbia la priveghi, dar nu de asta am pus-o. Am pus-o pentru că e foarte frumoasă şi încărcată de nişte chestii. Nu detaliem acum. Dacă vrei, vorbim despre ea la telefon (fără mişto!).

    Şi într-adevăr am dedicat-o Geaninei, dar gândidndu-mă la tine (ştii că ştiu!).

  • 183

    Ma plictiseeeeeeeeesc!!!

    alt Ce Ghevara Mea
    2011-07-17 20:35:39 | Raporteaza
  • 184

    Cosa Nostra// Ce rost mai are sufletul romaniei in tara asta desacrlizata creata dint-o prapastie de suflet mucegaita? Zi si mie? Ce rost mai are? Intr-o tara cu un popor cu singura atingere transforma o simpla picatura de apa intr-o piatra neinsufletita care nu atinge niciodata sinea omului. Zi si mie, ce rost?

    alt Anti Nationalist
    2011-07-17 22:25:06 | Raporteaza
  • 185

    Intr-o tara unde portita din iad deschida o mareea de val pline fiinte mortale si cu pofta de inanimatie de a fortuna frumusetea din jurul lui?

    alt Anti Nationalist
    2011-07-17 23:43:53 | Raporteaza
  • 186

    Of, Dora draga, esti asa o scumpa. :)

    Zau, iarta-ma daca te-am necajit, dar nu m-am putut abtine. Faceam haz de porumbelul din gura, atata tot. Nici vorba de ofensare (tocmai eu?!! :D ).

    PS: Bai @Anti, parca mi-ai placut mai mult cand ai dat-o pe ciucalata. Mai schimba si tu placa. Ai inceput sa suni ca babele la priveghi: aoleu, muicaaaa, unde ne ie neamuuuuuu’??? unde ne ie sufletzelu’ nostru de rrrumaaaaaani???

    Merge pe muzica aia, dar incep sa casc.

  • 187

    Bah, nu stie nietzsche unu’ un’ sa comenteaza la Svet aia, ca vreau sa-i cer numarul de telefon.

  • 188

    Cu Nostalgia nu e de jucat.

    alt Anti Nationalist
    2011-07-18 08:57:09 | Raporteaza
  • 189

    Netza , Dora , ce mai faci ? N-ai mai vorbit cu mine de ceva timp . Cum mai e viata pe la tine ? Referitor la comentariul 140 nu este nevoie sa-ti ceri scuze fata de mine , tu esti o tipa ok si tare frumusica , iar Cosei , sigur i-a placut expresia ta , asa ca , fii pe pace ! Sa inteleg ca esti maritata ?

  • 190

    Danny – Sper sa n-ai un soc nervos, dar sotul ei e …Costi Rogozanu (de pe vox si altele)! :)

  • 191

    Vezi Cosa, cum s-a schimbat romanul? Nici sufirenta unui femeia de varsta nu mai-l atinge. Ca sa nu vorbesc de suferinta literara fie lui Dostoievsikj sau Shakespeare..

    Tara sufera. Maine poimaine nu mai vezi nimic din frumusetea Romaniei, fie Rosia Montana sau latinitate voastra…Iar tu Florin? Stai si holbezi in fata monitorul asteptand aceasi mesaj de la Doria ca la Cosa.

    Vaaai fetelor. Barbatii astia.

    alt Anti Nationalist
    2011-07-18 09:30:13 | Raporteaza
  • 192

    @Florin Bratu: Vai de capul meu , am intrat in depresie , socul meu este unul calm , de inabordare feminina vesnica , de…………nu mai stiu ce sa zic , dar , Dora tot frumoasa ramane ! Dora , te rog , fii non-conformista , fii la ” nelalocul ” tau , fii deschisa discutiilor lipsite de prejudecati , fii femeia moderna din sec. 21 , ramane doar tara s-o stabilim , care sa fie !

  • 193

    Poftim??? Esti pe aratura, Nationalistule. :D

    Se-ntampla ca munca mea tine de “monitor”, asa ca nu mi-e greu sa vad cand a mai intrat in paralel un mesaj si pe Pandora (la care pot sa-mi consum 1 minut sa raspund).

    N-asteapta nimeni nimic, terminati cu iluziile astea de doi bani (sau cu idioteniile gen “bagat in seama”, parca ati fi copii). :D

  • 194

    @Anti Nationalist: Ce zici , mai Anti , pe acolo , zau ca nu inteleg nici mesajul , nici scrisul tau ! Cine te-a suparat asa de tare , ca dealtfel , tu esti un tip simpatic , spune-mi tu mie , cine te-a suparat ?

  • 195

    Paharul. Niciodata nu vrea viata asta sa-m umpla paharul.

    alt Anti Nationalist
    2011-07-18 09:47:24 | Raporteaza
  • 196

    Multumeste-te si tu cu un degetar. ;)

  • 197

    @Anti Nationalist: Paharul il umpli tu , Anti , ori de cate ori vrei si incearca sa vezi partea plina a paharului , Anti ! Daca nu-ti este de ajuns paharul , apeleaza la o sticla , Anti………………..

  • 198

    Anti , da-i in crucea ma-mii lor de romani si de Romanie , fii tu insuti , fii OM si lasa-i pe romani in pace , ca se descurca ei cum or putea , cat despre romance , nu le mai trimite la turci , ci incearca sa le tii , cat se poate de mult , pe langa tine……….

  • 199

    Anti , pe romani sa-i iubesti atunci cand vor deveni normali , daca si-or reveni vreodata !

  • 200

    @Florin Bratu: m-ai necajit putin, putin. dar mi-a trecut, gata :)

    Dora Constantinovici
    2011-07-18 10:32:38 | Raporteaza
  • 201

    @DANNY: neatza! multumesc pentru complimente, sper sa nu devin ultra mega increzuta :) sunt ok cat pot sa fiu in conditiile minunat economice de acum :) dar nu ma plang, as fi ipocrita sa spun ca nu am o viata frumoasa in acest punct. din pacate se mai intampla si nenorociri si chiar daca au legatura cu mine doar tangential, astea ma mai darama cateodata dar asta e, viata merge mai departe. in rest cred ca pot spune ca sunt ok. astept poze de la munte, spuneai ca mergi luna viitoare

    Dora Constantinovici
    2011-07-18 10:41:16 | Raporteaza
  • 202

    @Cosa Nostra: stiu ca stii – desi inca nu m-am lamurit de unde – poate imi spui la un m dat iar piesa e foarte frumoasa, chiar daca e trista si se asculta mai mult in momente neplacute…faza e ca vineri murise o prietena pe care n-o mai vazusem de 10 ani (stii, dupa principiul ala stupid cu amanatul – lasa ca o vad sigur data viitoare…) si toata faza cu priveghiul ma daduse peste cap.

    Dora Constantinovici
    2011-07-18 10:47:13 | Raporteaza
  • 203

    @Dora Constantinovici: Ma bucur ca esti ok , cat despre nenorociri , acestea ne cuprind pe toti ,la un moment dat , dar , viata merge inainte , chiar daca noi , uneori , nu vrem acest lucru ! La munte voi merge saptamana viitoare , pe Valea Prahovei , voi face poze , dar vreau sa-mi spui , cum le pot afisa pe Pandora ! Vezi , cineva mi-a afisat o poza de-a mea aici , sper c-ai vazut-o , ar trebui sa invat si eu sa fac acest lucru !

  • 204

    @DANNY: n-am vazut-o, unde e? pana saptamana viitoare sigur iti spun cum si unde sa le trimiti

    Dora Constantinovici
    2011-07-18 11:04:30 | Raporteaza
  • 205

    @Dora Constantinovici: La articolul Alexandrei Svet : ” Ma conjug cu verbul ” a fi ” …. Caut-o la 76 ! Sa stii ca nu eu am afisat-o……………

  • 206

    @Dora Constantinovici: Ai gasit-o ?

  • 207

    @DANNY: Ha. Stii cat de insurat e romanul cu Romania? Este atit de insurat incat baga pe el insusi in mormant. Romania e o femeia fidela. Din pacate, prea fidela pentru barbatul ideal. Romania, fie ca este batuta, strangulata, violata, casnica, injurata in toate feluri. Tot asteapta barbatul romanul cu bratele deschise. In ce mai rau caz. Barbatul roman trateaza Romania, pe care si-a insangerat sufletul cu lacrimi inghitite, cu indiferenta totala. Nici reflectoare ei nu-l vede, chiar daca sta i spatele barbatului in fata oglindei.

    Si cand barbatul vine acasa. Unde coltul cardiganului este infatisat de un parfum care lasa un miros care infatiseasa o memorie fortificata si neplacuta. Pe care Romania cu indulgenta lasa in pace.

    Din pacate. Barbatul romanul, arata o iubire mai mult pentru Franta, Spania, Italia etc. Fiindca sunt mai frumoase, mai frumoase. De ce? Ca barbatul a batut-o prin palma comunismului. Si prin indiferenta asteapta sa moara de tot.

    alt Anti Nationalist
    2011-07-18 12:10:42 | Raporteaza
  • 208

    Dora, eu nu mai am mail-ul tău. Îl am la contactele unei adrese pe care n-o mai folosesc şi pe a cărei parolă n-o mai ştiu.

    Adresa pe care o vezi e la mişto deci nu poţi să-mi trimiţi mesaje pe ea. Ne-am blocat. Ce, naibii, facem?!

  • 209

    Cosa…Auzi pisi. M-am deschis total pentru tine. Si tu asa ma tratezi? Ca pe o schimbatura de pitipoanca? Cosa. Vaai de mine, te iubesc.

    alt Anti Nationalist
    2011-07-18 17:36:04 | Raporteaza
  • 210

    @ cosa- sper ca nu te-ai blocat in timpul indeletnicirii tale preferate o sa-ti fie greu sa-ti desfaci degetele, nu o sa poti sa-ti iei pantalonii, aiurea…succes :) .Daca ai vreo replica straduieste te putin, pana acum m-ai dezamagit!

  • 211

    @Dora Constantinovici…felicitări…cred că ești prima care ai spart gheața… what the fuck :oops: why not :D

  • 212

    Stimata bloggeritza, am o problema grava. Ultima oara am descoperit printre chilotzii nevestei pe cei ai amantei. De atunci simt ca imi crapa capu`. Mai am putin si-o s-o nasc pe Atena la fel ca Zeus! (Sunt cult in cap, mie-mi spui?) Dati-mi un sfat ca nu mai suport!

    alt bibi in the sky with diamonds
    2011-07-19 22:25:10 | Raporteaza
  • 213

    @Cosa Nostra: pai…foloseste facebook, nu pot sa spun mai mult :) stii f bine

    Dora Constantinovici
    2011-07-26 05:04:48 | Raporteaza
  • 214

    @Anti Nationalist: Niii boaaaala!

    alt bibi in the sky with diamonds
    2011-07-26 08:46:13 | Raporteaza

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari
M-am născut într-o zi de vineri - 13
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!