RSS Feed

Feminismul in România. Sondaj de opinie

vezi toate articolele de
18 Feb 2013 la 14:12 123 comentarii 2704 vizualizari.

Cu riscul de-a atrage asupra mea oprobiul etern al celor care nu sunt deschiși către dialog, îndrăznesc să ridic la plasă câteva întrebări legitime, legate de statutul și importanța mișcării feministe din România.

Mă întreb dacă working class-ul, femeile, care pierd 40 de ore pe săptămână pentru un 700 RON, care fac curățenie și mâncare (în fiecare zi) pentru o familie întreagă, care sunt umilite și bătute de către soți (în fiecare zi), percutează la mesajul pancardistelor din Piața Universității, la flyere sau la flash-mob-urile din Mall-uri? Bineînțeles că nu contest importanța și rolul manifestațiilor feministe.

Între timp am realizat un mic sondaj de opinie, despre importanța feminismului în România și despre cum se vede mișcarea din afară. Am păstrat anonimatul persoanelor chestionate, care vin din categoria intelectualilor și academicienilor cu vârsta de aproximativ 30 de ani. 

1. Care crezi că este rolul mișcării feministe din România?

X1 (f): De cofactor în dinamitarea conservatorismului tradițional. O perspectivă minoritară cumva.

X2 (b): Cred că este legat de căsnicie. Ar fi bine ca femeile să fie mai educate. Să nu mai fie victime. E un domeniu vag pentru mine. Încă există un complex de inferioritate al femeilor în cadrul căsniciilor, din toată România. Sunt submisive.

X3 (b): Nu înțeleg întrebarea. Care mișcare feministă?

X4 (f): Sper că rolul feminismului în România îl constituie lupta împotriva discriminărilor de tot soiul: violența, abuzul, discriminarea la locul de muncă al femeii insarcinate, etc

X5 (f): Mișcarea feministă din ro îmi este perfect necunoscută. Rolul ei ar trebui să fie ăla de promovare a feminismului, dar n-am idee ce fac de fapt.

X6 (f): Cred că feminismul în România are, din păcate, un rol marginal față de condiția femeilor care-l promovează și care sunt extrem de bine pregătite. Femeile sunt privite altfel decât bărbații în România, și spun asta fără să mă gândesc direct la violență domestică și la câte victime sunt în țară. Deci, feminismul în România mi se pare necesar!

X7 (b): Cred că rolul este să pregătească terenul pt posibile schimbări sociale, să elibereze un spaţiu critic şi ‘vital’ pt nonconformiste, să ne sincronizeze cu idei şi teorii noi din vest măcar în mediul academic.

X8 (b): Evident că rolul mișcării feministe este de a promova egalitatea dintre sexe, emanciparea femeilor în România și renegocierea regulilor impuse de-a lungul istoriei de către bărbați.

X9 (b): Cunosc foarte puțin problema. În cadrul mișcării feministe internaționale există trenduri care îmi plac și trenduri care îmi displac. Îmi displace, în general, orice mișcare care vânează drepturi formale fără a fi preocupată, simultan, de o transformare interioară a celor care urmează să câstige drepturile respective. Sper ca feministele noastre să nu cadă în această capcană.

2. Cum vezi mișcarea feministă din România (dacă e cazul prin comparație cu mișcarea din țara ta?)

X1 (f): Pornește de pe o poziție minoritară. Activism de tip LGBT. Eu nu pot să mă identific cu mișcările feministe de la noi. Majoritatea’s așa o glumiță mai degrabă academică. În primul rând dau dovadă de o acreală… Articolele și acțiunile mai degrabă mustesc de frustrări personale decât să cuprindă o perspectivă mai de ansamblu asupra rolului și poziției femeii în societate. Victimizare isterică mostly: – Vai bărbații ne bat și ne violează, ce urat din partea lor! – Ooooh noi panseluțele delicate și fără apărare. – Vai societatea nu ne lasă să fim mame cum eram noi odată. // Nu zic că nu’s teme importante, dar îs o cârpă ieftină fluturată așa’n neștire fără să creeze și o feminitate reală care să stea în spatele mișcării.

X2 (b): Strict feminist nu am observat.

X3: none

X4 (f): Drept să-ți zic, mi se pare mai mult o mișcare queer și pentru lgbt decât pentru femei. O mișcare care a prins totuși amploare, în ciuda membrilor săi destul de puțini. E o mișcare febrilă, care a devenit activă. Am nădejde că va învăța să fie mai puțin idiosincratică (vezi frazele standard împotriva patriarhatului) și mai concentrată pe probleme punctuale.

X5: none

X6 (f): Aici mișcarea, deși e mai tânară față de alte țări europeane, arată mai teoretic, mai angajat intelectual decât “pe front”. Cred că ar trebui să facă mai mult, mult mai mult față de ce face acum. Impresia este că feminismului românesc îi lipsește partea activă, care ar trebui făcută nu numai cu pancarte și ochi-machiați-învinețiți, ci poate cu ciocaniri la ușa femeilor abuzate. Nu zic că e simplu. Feminismul nu poate fi doar mesaj mediatizat, analizat și secționat teoretic. Pe lângă asta trebuie să fie și o acțiune concretă, mai puțin erudită, însă mai eficientă, dacă ținta este egalitatea, drepturile, ajutorul reciproc și nu doar recunoașterea și punctarea misoginismului.

X7 (b): Cam izolată, anemică, marginalizată de societatea largă, între ceva depăşit şi ceva prea de avangardă în ro.

X8 (b): Mi se pare că mișcarea feministă din România e cam anemică. În afară de studiile de gen promovate de Mihaela Miroiu și de grupul ei de studente de la Facultatea de Științe Politice, am mai auzit recent de Centrul Filia (o dată cu evenimentul One Billion Rising). M-aș bucura să citesc eseuri feministe de calitate, să aud opinii mai clar formulate sau mai răspicate. Din păcate, mare parte a femeilor din România nu înțeleg ce rost are feminismul sau se împotrivesc acestei mișcări ca lovite de sindromul Stockholm.

X 9 (b): Cum spuneam, cunosc problema doar tangențial [sunt marxist]. Am întâlnit feministe care mi-au lăsat o impresie favorabilă și feministe care mi s-au părut isterice. Dar astea sunt observații izolate. Nu am o perspectiva.

La final de chestionar vă pup dragele mele. Mă aștept la un dialog inteligent, cu premise și concluzii (dacă se poate, dacă nu tăcerea e de aur!). Vă mulțumim că existați. Așteptăm și rezultatele.

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 



123 comments
  • 1

    Rezultatele, mai încolo puţin. Mai spre Joi după Miercurea Ciuc, pe la prânzu al mare.

  • 2

    este jenant cata incultura afisati, stimata autoare, dar mai grava este indolenta si calomnia. dar nu, cum se poate sa fiti data afara doar pentru atat, doar aveti o opinie si cineva va si plateste pentru ea! cand va veti largi intr-atat cercul de prieteni incat sa si FACETI ceva cu mana sau mintea care va apartin, in afara de a arunca minciuni despre sumele cu care sunt platite ‘feministele’, atunci il voi ruga pe DOMNUL redactor sa va bage din nou in seama. uf! e prea complicat ce v-am spus? se pot face si fraze feministe mai scurte, chiar si sloganuri sa inteleaga si misoginele femei despre ce este vorba. hm, dar poate pentru ca nu ma plateste nimeni pentru asta.. asa ca o sa tac. sic!

  • 3

    @Antonela, îmi pare bine că ai postat un nou articol. Subiectul chiar nu prezintă nici un interes. Când îți vei putea explica de ce umblă feministele sensibile cu mitocani sau lesbience mitocane. Atunci vei găsi și mobilul feminismului nu doar din România ci din întreaga lume, cu vii și m0rții ei. Romii sunt generația tânăra și de fițe a țiganilor. Principala lor vină este că nu mai ascultă și nu-și mai rescpectă părinții. Iar când cineva vrea să le ceară socoteală pentru asta le sare mușarul. Pentru că se simt cu musca pe căciulă, că și-au bătut joc de sângele nației lor.

    alt moft lu' arici
    2013-02-18 19:29:59 | Raporteaza
  • 4

    Ioana, da, ai dreptate. N-am înţeles prea multe din ce-ai scris acolo, dar sigur ai scris în cunoştinţă de cauză.

    Şi eu sunt autoare pe acest blog, dar pentru că mi-e teamă de misoginul de redactor şef, scriu sub semnătură anonimă.

    Ai dreptate şi cu plata. Pe Vulpe, redactorul şef al Pandora’s o plăteşte şi i-o mai şi trage. Pe mine, o feminină convinsă, nici nu mă prea plăteşte şi, cel mai important, nici nu mi-o trage.

    Eu zic să avem curaj mai mult noi, astea, cărora nu ne-o trage nimeni – feminismele, şi să ne impunem punctele de vedere, ba chiar să milităm pentru “sau la toate, sau nici uneia” referindu-mă aici la chestia aia urâtă pe care, bărbaţii, lor le-o dau, iar nouă nu. Muie, na, că am ajuns să vorbesc şi indecent, atât de revoltată mă simt!

  • 5

    :) Da, cam asa :) . Feminismul e oricum, o falsa rezolvare. E doar o continuare a bataii generale. Si o diversiune. Dupa cum nici marsurile homosexualilor nu sunt o rezolvare, ba chair au un efect caricatural.Rezolvarea e in educarea in spiritul bunului-simt al oamenilor si cultivarea valorilor inalte.

    Ioana, daca sunteti chiar in miezul lucrurilor, de ce nu dati o lista cu respectivele “feministe”, sunt informatii publice, oricum, si cu exemple de cat de bine se ocupa, si de ce anume se ocupa. Asa era un raspuns normal, si nu unul otravit, ascuns pe dupa copac. si cum banuiesc ca sunt platite de la buget, nici salariile nu ar trebui sa fie un secret? Acesta ar fi un exemplu de bun simt din partea dv., altfel nu va faceti vinovata decat de o alta calomnie. autoarea a pus niste intrebari, si e noramal. Dupa reactia dv., intelegm ca va simtiti vizata, in mod direct sau indirect. Puteti raspunde concret, daca aveti un adevar care sa spulbere toate indoielile puse in articol. Daca aceste “functii” ale celor pusi sa rezolve problemele…etc., chiar rezolva ceva, si salariile sunt mult diferite fata de cum afirma semnatara articoluilui, de ce nu iesiti cu “lumina lor stralucitoare” in fata? Sau nu aveti nici o lumina, ci doar un intuneric ce isi prolifereaza amenintarile?

  • 6

    @auborn: se pare ca esti singurul care intelege acest articol. importante nu sunt sumele castigate. stiu de la cateva cunoscute aceste informatii. e adevarat ca nu toate feministele castiga la fel. ca doar nu sunt o secta sub acelasi patronaj. dar multe dintre ele ajung la sume de genul din proiecte si bani europeni. problema e ca se plang ca nu exista fonduri pentru a actiona si a implementa anumite proiecte si in teren. ok, dar atunci de ce nu renuntati voi la un 10-20% din salariile lunare pentru a ajuta la infiintarea unui centru pentru femei agresate care nu au unde sa se refugieze de exemplu. membrii partidul verde din germania de exemplu sunt obligati sa dea 75% din venitul lor catre actiunile partidului. in fiecare luna. se autoguverneaza. asa e normal. nu sa teoretizezi despre problemele din romania pe la conferinte internatioanle si sa te plangi ca nu sunt solutii. SUNT SOLUTII. VOI SUNTETI SOLUTIA. @ioana: voi stiti sa vorbiti si cu sens (adica sa-mi transmiti niste informatii utile?) sau numai aiuristic vs academic? trimite-ne un raport de activitate de 2012 si mai vorbim. hai sa ne gandim la solutii. va dati lovite iarasi! nu v-ati plictisit de aceeasi atitudine care nu duce nicaieri de fapt? nu e evident ca nu aveti rezultate? mai schimbati metodologia de lucru! despre asta e vorba. lasa calomnia bullshit-urile. hai sa vorbim deschis si transparent.

  • 7

    @ mofturici: nu e interesant pemtru tine si Dumnezeul tau, dar e interesant pentru noi pamantenele. hai te pup.

  • 8

    Şi eu am înţeles articolul, dar ţi-e necaz să mă lauzi şi pe mine, misogino! Ţi-e necaz că te-am dat în primire pe tine şi pe redactoru şef, care ştim noi ce faceţi voi doi când nu suntem noi vigilente!

  • 9

    Uite, de necaz, mi-ai editat comentariul şi mi-ai pus virgulă între subiect şi predicat, ca să râdă misoginii de mine!

  • 10

    @cosa: :D :D :D I got the point. Esti toata o mirobolanta spuma. Ia vezi acum e bine cum am editat?

  • 11

    @Antonela este treaba ta că vrei să mă pupi sau nu știu ce ai mai vrea să-mi faci. Asta nu înseamnă că și eu sunt obligat să fac la fel. Mobilul feminismului și nu numai este sentimentul de neîncredere în ce îți rezervă viața urmat de trădarea pe care o faci în scârbă de viață. Adică din scârbă de ceia ce și pe alți/le îi/le face vii.

    alt moft lu' arici
    2013-02-18 21:25:13 | Raporteaza
  • 12

    Mi-a luat multi ani sa-mi dau seama ca cel mai mare dusman al femeilor in Romania sunt femeile. Evident mi s-au intamplat si mie micutele nemernici cu pusul mainii pe fund cu refuzatul la angajare ca eram femeie si alte chestii. Mi-a luat ceva vreme sa-mi dau seama ca de fapt femeile incurajeaza atitudinea asta mai mult decat barbati, cu prostii de genu – normal ca a fost violata ca avea fusta scurta sau uita-te si la curva aia ca poarta fusta scurta. Iar cum e curentul gospodinelor care neintelegand ca unele femei prefera sa-si care singure sacosele si sa-si deschida singure usa sau sa-si schimbe roata la masina, la schimb cu posibilitatea de a nu fi violate. Ca idee despre asta e feminismul, despre a avea drepturi egale, dreptul sa nu-ti fie frica cand iesi pe strada doar pentru ca esti femeie, dreptul sa nu-ti fie frica sa porti fusta la un interviu de angajare intr-un domeniu perceput ca fiind “masculin” (Dumnezeul tau stie de ce, ca de al meu am divortat cand mi-am dat seama ca e la fel de misogin ca tine – draga autoare).

  • 13

    Orice păcat este o ca o planificare a unei sinucideri. După săvârșirea unui cumplit rău. Acela de a neglija importanța credinței în D-zeu. Ca urmare ești nevoit/ă să te reprezinți singur/ă la procesul vieții. Proces pe care ști că-l vei pierde, deoarece nu ai inventat tu „jmecheria”, ci cracul. Iar lui dracul nu-i place să piardă un parin cu viața. Mai ales dacă viața aceia nu este a lui. Pentru că dracul nu mai are de mult o viață a lui, ci o nesfârșită m0arte.

    alt moft lu' arici
    2013-02-18 21:34:12 | Raporteaza
  • 14

    De asemenea și lui @Cosa care nu-i place să fie făcut. Și nu se poate abține să nu facă și pe cine îl face. A luat de bună o opinie a de la @ioana. După care a făcut un subiect de laba din ea. Pentru că doar atâta se pricepe să facă. Să masturbeze ideiile la pandoriene.

    alt moft lu' arici
    2013-02-18 21:45:26 | Raporteaza
  • 15

    Amazoancele se tem de bărbații care nu pot fi seduși. Și atunci încep să facă crize. Își asmut limbiști și lesbiencele care umblă în limbă după ele împotriva orcui nu le pupă în cur.

    alt moft lu' arici
    2013-02-18 21:55:16 | Raporteaza
  • 16

    :) ))))) mofturici multumim pentru deconspirarea adevaratelor intentii ale lui Cosa.

  • 17

    @diana: ar fi mai interesant pentru toata lumea sa ne iluminati cu privire la actiunile pe 2012. am inteles ca exista o activitate in zona feminista de 25 de ani, totusi femeile de la tara si din Bucuresti sunt batute in continuare. am vazut tinere de 20 de ani batute in tramvai de catre iubitii lor. nu exista campanie de awarness si educare cum trebuie. credeti ca un flash-mob one bilion in mall rezolva problema? am chestionat anumite activitati. asta nu e misoginism. asta e careness. atat eu cat si prietenele mele suntem feministe, asa ca te inseli amarnic. iar faza cu fusta scurta come on. are o limita. daca te duci la un interviu pentru job cu fusta porno inseamna ca ai o mare problema de a intelege cum trebui sa te comporti in anumite contexte. pe langa un outfit potrivit cu locul unde mergi, iti mai trebuie si atitudinea potrivita.

  • 18

    @mofturici: be decent! iti pierzi umorul cand treci ca un schitzo bipolar de la cele sfinte la bagabonteala. dar exact tranzitia aia e super tare la tine.

  • 19

    Antoanela, dar cine sunt feministele astea “de serviciu”, platite de stat sau cu bani europeni sa mearga la conferinte si sa bea Dom Perignon?! Eu una nu am inteles. Eu credeam ca feministele sunt femei ca mine (si ca altele), cu firi/profesii diferite, care au anumite idei in comun si lupta pentru ele. Nu stiam ca exista niste feministe amploaiate ale statului, si care aparent nu-si fac treaba.

    Sunt de acord ca sunt multe de facut (in special educatie), ca nu se rezolva mare lucru cu One Billion Rising (sper ca toata lumea e constienta ca a fost strict un gest de solidaritate si awareness), insa cred ca fiecare stie mai bine ce face pentru cauzele in care crede – adica nu mi se pare ok sa ceri socoteala unor oameni pe care nu ii cunosti. Esti asa de sigura ca munca feministelor se reduce la vorbe? Esti asa de sigura ca nu sunt si femei implicate in tot felul de proiecte de ajutare a celor care au nevoie?

    Pana una-alta, judecand dupa limbaj/tipul de discurs, ma indoiesc, sincer, ca ai fi intr-adevar feminista. Ma rog, pana la urma nu e obligatoriu, dar n-ar strica macar textele sa fie ceva mai reusite…

  • 20

    @Antonela, este numai vina ta, căci te-ai dat la mine, deși știai că-s un insensibil.

    alt moft lu' arici
    2013-02-18 22:28:41 | Raporteaza
  • 21

    :D :D off limbri, nu m-am dat la tine. nu sunt demna de preasfintia ta. eu am treaba cu teluricul, cu dracu. ferea!

  • 22

    @liv: tocmai asta intentionam sa aflam. erau intrebarile noastre ale tuturor: care sunt proiectele in care sunteti implicate si ce impact ati avut pana acum? hai sa vb despre asta. interesant este ca nu va chestionati deloc modul de lucru ci articolul meu. chiar nu cititi ce scriu si ceilalti participanti la chestionar? partea aia nu e interesanta? sa nu va chestionati mocul de lucru. e perfect. totul merge struna. numai ca nimeni nu stie ce faceti concret si nici voi toata seara nu ati scapat macar o mica informatie despre. total obtuza perspectiva voastra din pacate. sorry dar n-ati spus nimic pana acum. imi pare rau de tonul incisiv, dar si pe mine ma enerveaza vorbareala asta fara fond.

  • 23

    ok. am modificat complet articolu, poate da Dumnezeu sa vorbim pe marginea unor lucruri mai importante si numai despre tonul folosit.

  • 24

    @Antonela, nu face nimic, dar să nu se mai repete. Dacă se repetă atunci să-mi zici, deoarece eu s-ar putea să uit.

    alt moft lu' arici
    2013-02-18 22:57:48 | Raporteaza
  • 25

    @Antonela, ai schimbat complet articolul numai să ai un pretext să-l scoți pe D-zeu din context. L-ai adus pe D-zeu în schimb aici la coadă, după care ve reteza și coada ca să nu fi călcată pe ea când se vor aglomera comentariile.

    alt moft lu' arici
    2013-02-18 23:06:40 | Raporteaza
  • 26

    Băi, eşti incredibilă!

    Mi-ai şters comentariul (nu ştiu de ce, adică ştiu, te-am deconspirat) apoi ai modificat un articol mişto şi l-ai făcut naşpa deoarece nu-i convenea nu ştiu cui.

    Nu se face aşa ceva. Când o să-nţelegi?!

  • 27

    Doar prin D-zeu te poți diferenția de altcineva pentru a evita să ai tendința a te asemăna prin „confunzie” cu acea persoană. Cu ce ești tu mai diferită decât acelea care greșesc cu feminismul? Asta încerc eu să te ajut să înțelegi. Și acelea greșesc poate din neîncredere în viabilitatea feminismului și atunci trădează ideea de feminism și conceptul în sine. Nici măcar nu mai pot fi socotite femei odată ce ajung să își exploateze semenele, și prin acestea pe bărbații lor.

    alt moft lu' arici
    2013-02-18 23:18:39 | Raporteaza
  • 28

    n-am modificat nimic cosa. ia vezi? chiar aveai umor. l-am restaurat :P

  • 29

    Ar trebui să vă plângeți singure de milă. Deoarece D-zeu a dat fiecărei femei atâta frumusețe, la vederea căreia nimeni însă nu vrea să mulțumească. Prin acesta aceia înjosesc femeia în ochii lor putrezi, și o derermină să se dezonoreze numai pentru a se face utilă cu ceva, ca să nu piară cu zile și să fie înstrăinată din rondul lor. D-zeu zice că nu voi aveți nevoie de atenția lor ci El. Prin asta nu vă veți mai înstrăina niciodată.

    alt moft lu' arici
    2013-02-18 23:37:28 | Raporteaza
  • 30

    @mofturici: nu ma plictisi te rog. nu te poti opri undeva la mijlocul distantei dintre bun crestin si golan si sa nu mai iei numele Domnului D-zeu in zadar – mai ales aici unde nu e cazul? E redundant.

  • 31

    @Antonela, te-ai întrebat de ce viața oamenilor (nu doar a femeilor) devine tot mai complicată?

    alt moft lu' arici
    2013-02-18 23:54:01 | Raporteaza
  • 32

    Antonela, nu e nici o distanta intre bun crestin si golan. Tu nu stii ca crestinii fac bine? Sa spuna nenea cu zvastica facuta covrig daca nu-i asa.

  • 33

    youtube.com/wat../

  • 34

    Din același motiv pentru care întâi se produce un vi0lul după care se dă și o lege împotriva vi0lului. Și multe năluciri ale cutiei pandorei așteptă să fie „descoperite” tuturor pentru a-și mărturisi înfățișarea fiecăruia deopotrivă. După care să-și primească legea pe care să-o terfelească afectate la mișto prin rahat, și să-o calce pe cap.

    alt moft lu' arici
    2013-02-19 00:07:24 | Raporteaza
  • 35

    @moftu: a mea se simplifica. Nu stiu despre ce vb.

  • 36

    Da’ ce-ar fi daca in locul intelectualilor si academicienilor ai intreba pur si simplu niste femei? Nu de alta dar feminismul este in primul rand despre oprimati, nu despre clasa privilegiata a intelectualilor si academicienilor.

  • 37

    @nuvreau, s-a răspuns deja la această întrebare. Când nu vor mai sări de cur toate feministele sensibile care umblă cu mitocani și lesbience nesimțite. Atunci când nu se vor mai trezi abia la spartul târgului să procleme drepturile femeilor atunci când nu mai au defapt pentru cine să proclame aceste drepturi. Atunci, vei înțelege în ce fel am răspuns la această întrebare.

    alt moft lu' arici
    2013-02-19 07:51:53 | Raporteaza
  • 38

    Feministele ateiste care nu cred decât în grozăvi și minuni decât dacă au și ele partea lor din damnarea altora. Numai dacă acestea pot fi demonstrate ștințific.

  • 39

    Dragă Antonela Vulpe,

    Îmi pare tare rău să văd cât de ușor ți-a fost să te arunci în poziția victimizatoare și să reproduci stereotipuri legate de feministe, atunci când se pare că ai fost “amendată” pentru că ai făcut anumite glumițe pe facebook referitoare la etnia romă. Majoritatea rasiștilor își încep discursul prin “eu nu sunt rasist, dar…” și chiar dacă George Becali susține că iubește femeile, asta nu înseamnă că nu este misogin. Cu alte cuvinte, nu contează numai ce spui tu, mai contează și ce faci.

    Dacă o glumă pe criteriu etnic sau de gen este considerată ofensatoare înseamă că da, trebuie să îți revizuiești comportamentul. Sau cel puțin așa te-ai aștepta de la o persoană care susține valorile democratice (sau poate nu, dar era mișto să te plimbi prin Piața Universității). Din articolul tău, înțeleg că întrebările referitoare la mișcarea feministă din România sunt o consecință a faptului că liniștea ți-a fost perturbată de persoane care mai și cred ce spun, nu numai susțin principii democratice, dar pe de altă parte fac “glumițe” la adresa unei minorități etnice.

    Îmi pare tare rău să îți spun, dar din păcate nu știi despre ce vorbești. Îmi primul rând, nu există “feministele tale”, lucru pe care l-ai putea înțelege dacă te-ai fi interesat un pic mai mult decât superficial despre ce înseamnă feminism. În al doilea rând, argumentezi de parcă ai cunoaște toate feministele din România și activitățile lor, dar este clar că nici despre asta nu e vorba. Dacă ai fi avut un minim interes să afli mai multe despre istoria feminismului românesc, ți-ai fi dat seama că tu te bucuri de niște drepturi acum datorită lor. La fel de bine, ai înțelege că violul marital a fost introdus în Codul Penal tot datorită feministelor, la fel ca legea împotriva violenței în familie și introducerea ordinului de protecție, la fel ca eliminarea violului din legea medierii, la fel ca studiile de gen din România.

    Este posibil să nu îți dai seama de toate acestea, tot din cauza superficialității cu care ai tratat acest subiect sau poate orbită de dorința de a le pune la zid pe cele care te-au deranjat din confortul glumelor tale cu tentă rasistă.

    Este interesant în schimb că te-ai chinuit să ilustrezi o imagine discrepantă între lumea feministelor, care se bucură de “icre negre cu Dom Perignon” (serios!?) și cea a “casnicelor sau working class-ului care pierd 40 de ore pe săptămână pentru un 700 RON”. Nu vreau să te șochez, dar dacă ar exista atâta prosperitate în rândul feministelor, nu crezi că ar exista feministe peste tot? Feminismul este o alegere în care crezi, nu o alegere care te cumpără.

    Oricum, vorbești de femeile casnice, din clasa muncitoare, care sunt victime ale violenței în familie, dar atunci când vine vorba despre legitimitatea răspunsurilor referitoare la nelămuririle tale te-ai decis să întrebi persoane din “categoria intelectualilor și academicienilor cu vârsta de aproximativ 30 de ani”. Poate ar fi fost interesant să și explici de ce ai ales această opțiune?

    În concluzie, dragă Antonela, ai simțit nevoia să critici feministele din România abia atunci când ai fost amendată pentru glumele tale ofensatoare. Și nici măcar nu te-ai gândit să te informezi un pic înainte, ci ai preferat să apelezi cu lejeritate la stereotipuri deja cunoscute. Pacat.

    PS: Comentariul se refera la textul initial.

  • 40

    @Andreea, aceiași stereotipie. Pui răul înnainte binelui. În consecința binele vine să facă treaba murdară. Greșeala pe care o faci este aceia că îți închipui că răul este decidentul iar binele trebuie să se mulțumească cu eventualele consecințe ale deciziilor răului.

  • 41

    Bragă, aia cu violul mediat e definitorie pentru voi: faceţi numai rău amărâtelor de muieri.

    Aş putea argumenta, dar după comentariul tău, îmi dau seama că nu prea am cu cine.

    Hai, totuşi să-ţi pun o întrebare simplă: câte femei violate s-au pronunţat împotriva medierii conflictelor legate de viol?!

  • 42

    “la fel ca eliminarea violului din legea medierii,”

    Andreea Braga, “Îmi pare tare rău să îți spun, dar din păcate nu știi despre ce vorbești. ” ” Dacă ai fi avut un minim interes să afli mai multe despre” medierea violului, ai fi aflat ca nu s-a “eliminat violul” (sic) nici cel putin medierea violului din Legea Medierii, ci s-a amanat pana la intrarea in vigoare a noului cod de procedura penala, 1 ian 2014.

  • 43

    @Andreea, femeile vi0late marital sau nu rămân fecioare chiar dacă se întâmplă să aducă pe lume prunci. Nu poți să te plângi de un răul fără să învinuești pe altcineva pentru asta.

    „Nu judecaţi, ca să nu fiţi judecaţi.

    Căci cu judecata cu care judecaţi, veţi fi judecaţi, şi cu măsura cu care măsuraţi, vi se va măsura.” (Matei, Capitolul 7) bibliaortodoxa.../

  • 44

    Nu ați fost vi0late îndejuns decât atunci când începeți să vă plângeți de asta. Oare, chiar credeți că veți găsi dreptatea în rațiunea subiectivă sau colectivă de a fi vi0late?

  • 45

    „Un orb nu-l poate calauzi pe altul caci amandoi vor cadea intr-o groapa.

    De ce vezi paiul din ochiul fratelui si nu vezi barna din ochiul tau?

    Ce voiti sa va faca voua oamenii, facetile si voi la fel!

    Iubiti-va vrasmasii, faceti bine celor ce va urasc, binecuvantati pe cei ce va blastema, si rugati-va pentru cei ce va prigonesc.

    Daca cineva te loveste peste un obraz intoarce-l si pe celalalt.

    Daca cineva iti ia haina cu sila da-i si camasa

    Si oricui iti cere da-i!

    Si celui ce te jefuieste nu-i mai cere innapoi.”

  • 46

    Căci la fel fac și păcătoșii care se iubesc în păcate. Dar obrazul pe care aceștia îl întorc nu este al lor. De aceia nu se vor mântui, căci Domnul le-a luat m0artea.

  • 47

    @ Andreea Braga: Inteleg ca nu se mai pot pune intrebari despre ceea ce fac azi oamenii platiti de la buget ( fie ca e al nostru sau la Uniunii, tot de comunitate sunt platiti ), despre cat de formal o fac si daca nu cumva banii puteau fi folositi mai bine, deoarece in trecut au existat oameni adevarati care chiar au facut ceva. Nu stiu de cand faptele predecesorilor neplatiti le umplu cu continut pe cele ale celor platiti, de astazi.

    Vi s-a cerut sa spuneti ceva concret, atata tot.

    Nici nu conteaza cine a pus intrebarea si ce crede ea, sau ce gluma a facut.

  • 48

    pana atunci, putem vedea unul concret, de la un handicapat raduherjeu.ro/o../.

  • 49

    Draga Andreea Braga,

    Nu am vrut sa-mi incep articolul ipocrit cu un citat din Simone de Beauvoir ca sa va castig simpatia, asa ca am pornit din fronda, stiind ca ma bag in butoiul cu pulbere. Altii au spus mai plastic “in stupul cu viespi”. Intentia nu era sa pun la zid, ci era sa trag un semnal de alarma asupra obtuzitatii si a limbajului dificil pe care-l abordati. Se pare ca nu va puneti nici un fel de intrebare legat de ce este mai important: cum sunteti vazute inafara cercului academic? Am pornit cu un limbaj incisiv, tocmai pentru a va atrage atentia. Nu e usor pentru cineva sa aiba un dialog cu voi (vorbesc cu toate feministele Centru Filia, Biblioteca, Frontul etc), pentru ca amendati orice onomatopee. Cumva subiectele legate de minoritati au devenit tabu datorita voua. Nu v-ar strica putina lejeritate. Nu se mai poate vorbi despre/cu persoanele de etnie rroma pentru ca e discriminare. Nu putini sunt cei care prefera sa nu intre in vreo disputa cu voi pentru ca nu ajung la nici o concluzie. Nu putini sunt cei care prefera sa taca sau sa se mute la alta masa, cand sunteti prin preajma. Ati pierdut enorm din capitalul de simpatie si asta datorita atitudinii, dar mai ales a discursului invectiv. La universitate, o tipa i-a inchis gura unui pusti ce manifesta pentru o cauza feminista: “Taci ca eu am 2 diplome! Stiu ce spun!” Cred ca va dati seama ca incet incet ca va indreptati catre formatul de secta autonoma dar exclusivista. Limitele voi le impuneti. Prejudecatile vis-a-vis de gruparea feminista vin exact de la voi, iar de la an la an se pare ca numarul simpatizantilor se micsoreaza.

    Ca sa-ti raspund vis a vis de documentare. Matca Mihaela Mirou si Stefania Mihailescu nu-mi spun nimic. Vroiam sa va provoc la un dialog adevarat. Sa aflu de la voi care e strategia si cum vedeti noi forme de relansare pe piata, dat fiind ca sunteti complet invizibile pentru marea majoritate. Ma intereseaza ce faceti acum, nu sa ne lovim la joale cu nume tari ale feminismului interbelic cu Alexandrina Cantacuzino, Regina Maria, Elena Caragiani – prima femeie aviator, Anne Frank (my hero). Vreti sa va povestesc despre prima femeie PAPA din biserica catolica si care este ascunsa de o intreaga istorie a Vaticanului? Sunt femei-artist, femei-politicieni care au facut istorie de la Homer incoace, sunt femei interesante in antichitate si in renastere etc Vezi Jennifer Fox’s films – regizor feminist contemporan. Asta e important? Sa va demosntrez eu cate de bine sunt documentata? Cred ca sunt mult mai feminista decat multe dintre voi. Hai sa ne scutim de false probleme. Apoi_____ JACO are perfecta dreptate: “medierea violului din Legea Medierii, s-a amanat pana la intrarea in vigoare a noului cod de procedura penala, 1 ian 2014.” !!!

    Am simplificat mesajul, l-am scurtat, tocmai pentru a ne indrepta catre esenta problemei. Sa fiu sincera am depus acest efort din simpatie fata de voi, iar munca mea este total voluntara. Atat eu cat si prietenele/prietenii mei suntem feministe/i, dar fiecare pe felia lui. Am facut un film despre femei singure trecute de 50 de ani, care este un experiment mai mult, dar care inafara de partea tehnica care mi-a lipsit cu desavarsire (din lipsa totala de fonduri), a iesit bine. Vroiam sa va propun un ajutor pe parte de PR, montaj video, regie etc Am multe idei. Lumea online consuma fotografii si video mai mult decat text.

    Bineinteles ca nu ma refeream la intreaga masa a feministelor atunci cand am vorbit despre acele sume. Nu am inventat nimic. Tot de la voi stiu. Inteleg ca e vorba de doctorate, burse si poate uneori de bani europeni. In ciudat faptului ca va plangeti ca nu exista fonduri suficiente si ca munca voastra este de cele mai multe ori voluntara, totusi nu v-ati gandit o clipa sa gasiti alte solutii alternative finantarilor directe. De expl Verzii din Germania au salarii intre 200-400EUR si 75% doneaza prin semnarea membership-ului, partidului. Dar voi va plangeti ca nu sunt solutii, ca nu se poate, ca NU. La fel nu inteleg cum in 25 de ani de activitate nu ati reusit sa fiti vizibile la tv – principalul emitator de informatii la nivel de tara. Nu exista campanii de awarness privind violenta domestica, violul sau whatever. De ce nu aveti emisiuni relaxate la radio, unde sa vedem ca aveti si umor, ca sunteti cu adevarat persoane interesante si inteligente, care-si pun probleme intr-un anume fel, ca aveti o anumita detasare si ca nu sunteti doar isterice si obtuze – asa cum va catalogheaza marea majoritate. Va dau idei. Nu va critic. Ideea era sa imbunatatim impreuna modul in care va promovati. Nu inteleg ce activitati desfasurati din moment ce pe posturile nationale circula nestingherite o gramada de reclame misogine. Imi vine sa plang cand le vad. Unde e Militia Feministelor care sa amendeze aceste lucruri abominabile mai degraba decat un banc prostesc de pe fb !!! Pe mine asta m-a socat. Ca va concentrati energia pe porcarii!!! Pe virgule si metafore si interpretari tampesti, decat pe adevaratele probleme.

    Din ce am vorbit ieri cu Oana Zamfirache, care thanks God este o tipa coerenta, am inteles ca feminismul este o preocupare academica care se ocupa de schimbare de mentalitati mostly. Nu exista activiste-feministe, asa cum exista in oricare tara europeana. De ce? Cine se ocupa de teren in breasla voastra? Nu va dati seama ca acele comunicate de presa nu ajung la femeile din intreaga tara care au probleme? // De ce nu bateti din usa in usa sa impartiti flyere de documentare vis a vis de violenta domenstica si drepturile pe care femeile le au? De ce nu deschideti un birou de consultanta? Ma adresez voua, pentru ca voi ar trebui sa va ocupati de aceste probleme si nu eu! Ieri imi spune Molocea, care by the way nu intelege nimic din feminism, sa ma apuc eu de facut proiecte si sa nu o mai critic de pe margine. Come on!!! Eu sa ma apuc sa va fac treaba? Am deschis acest subiect ca sa ma lamuresc si eu vis a vis de rolul vostru concret, sa discutam niste puncte slabe, sa ne dam idei unii la altii, poate sa rezolv parte din problemele voastre evidente. Sa deschidem cutia pandorei si sa auzim si altii ce au de spus. Exista si alte opinii inafara de ale voastre. Nu inteleg de ce nu sunteti deschise? Aveti un alt point of view pe de gratis. E important.

    Stiam ca-mi veti pune stampila de cretinism sau de nedocumentare si veti merge mai departe ofensate si cu dreptatea nepatata. Orgoliile voastre academice pe tipul replica contra replica ma lasa rece, pentru ca nu intelegi nimic de fapt. Sorry dar pana acum ati demonstrat ca sunteti o alta forma fara fond :(

  • 50

    @Auborn: impresionanta povestea tipului cu handicap. e talentat si are si constiinta treaza. altii asteapta 50 de ani sa se schimbe mentalitatile.

  • 51

    Pe de alta am cam spus ce aveam de spus. Daca ramaneti cu ceva bun din asta, ma bucur. In rest nu e treaba mea cum interpretati tot ce spun. Mi-am oferit ajutorul. Daca vreti sa beneficiati anuntati-ma din timp. Inclusiv aceste lamuriri peste lamuriri m-au super obosit.

  • 52

    Legat de proiecte gasesti gasesti tot ce ai nevoie cu un simplu google- de la proiecte pe publicitate la iesit in strada impartit pliante si vorbit cu femei- am facut asta in fiecare an, de cateva ori pe an. Dar banuiesc ca e mai usor sa zici, feministele nu fac nimic, mananca icre negre beau Dom si castiga 10000RON. Care feministe? Spui ca tu insati esti feminista, e povestea ta? Spui ca nu toate, poate ar fi o idee sa mentionezi clar cine si cum fara “stiu eu cine”? Eu nu cunosc vro feminista care sa incadreze in profilul conturat. Mi se pare incredibil sa spui ca doar ai vrut sa lansezi o dezbatere…serios, cand spui ca nu exista activism feminist si ca de fapt feministele astea stau pe un morman de bani, in aerul rafinat academic iti bati joc de munca VOLUNTARA a unor oameni, care au iesit pe strada in frig, in canicula. Nu inteleg cum nu intelegi ca asa ceva ofenseaza. Nu cauti, nu intrebi dar lansezi acuzatii. Ce ai facut tu aici nu a fost lansarea unei dezbateri sau a unor intrebari. Cred ca intr-adevar dezbaterile sunt bune, imi chestionez felul de a munci si de a activa feminist mereu, mi-ar fi placut o astfel de dezbatere, dar nu putem pleca intr-o discutie fara respect pentru munca celorlalti, or tu nu ai aratat pic de respect- si prin respect nu ma refer la apreciere, ci la o minima documentare.

    Cat despre “lejeritate”, sa stii ca asta auzim atat de des de la misogini cum ar trebui sa ne mai relaxam si sa intelegem ca o ciupitura, o mana pusa pe fund, o gluma porcoasa sunt doar glume si ce naiba nu stim de gluma. Se apropie de sfatul tau…Pe mine m-ar pune pe ganduri chestia asta….

  • 53

    Degeaba încercați să dregeți busuiocul. Ce nu puteți voi pricepe este că și oamenii de treabă pot ajunge la ananghie sau pot fi acuzați/te pe nedrept. Și pot să ispășeasă pedeapsa în locul celor vinovați. Deșert este în capul vostru. Ce u pricepeți voi este că atunci când individul/a nu se poate reprezenta pe el/a însuși/săși se reazemă de spiritul democratic. Alegerile nu au fost și nu vor fi niciodată cinstite. Deoarece amestecă binele cu răul, cu singurul scop de a legitima răul. Căci binele se reprezintă singur, și nu are nevoie nici măcar de lege „electorală”.

  • 54

    Miruna, în afară de monologuri surde, mai ştiţi şi altceva?!

    Eu cred că voi aveţi textele deja pregătite şi le puneţi – cu mici adaptări, la orice articol care nu vă e favorabil.

    Eu am pus o întrebare simplă (şi o repet): câte femei – victime ale violurilor, au participat la mitingurile voastre pentru neintroducerea violului printre conflictele mediabile?

  • 55

    Şi mai am o întrebare (retorică şi asta, conform pereţilor la care vorbesc):

    Cum vă alegeţi cauzele?!

    Eu văd în discursurile voastre numai clişee prăfuite care au legătură doar cu o realitate imaginată de voi şi în niciun caz cu viaţa cruntă de zi cu zi.

  • 56

    Aleg pe draq! Aleg altii pentru ele. Ele-s cu munca patriotica, n-ai vazut au impartit flyere pe frig si arsita?! Parca ar fi dat la sapa, la prasit.

    Cineva zicea ca feminismul e o miscare inventata de barbati ca sa le poata controla mai bine pe femei, si tind sa-i dau dreptate.

  • 57

    @cosa: multumesc dragule. ai exprimat exact ceea ce cred si eu: monoguri surde; clisee prafuite;

  • 58

    @ Antonela Vulpe

    Nu mi-ai fi castigat simpatia printr-un citat de Simone de Beauvoir, ci facand un lucru simplu: documentandu-te sau dand dovada de o minima buna credinta. Cel putin din punctul meu de vedere asta nu e un articol, e asa, o birfita stereotipa. Nu l-ai simplificat ca sa “ajungi la problema”, ai schimbat o calomnie parerista lunga cat o zi de post cu doua paragrafe care mai au asa, un aer de respectabilitate populist si iti permit sa reinterpretezi totul cum iti convine . E o strategie neonesta si cam…lasa. Pe mine nu ma convinge. Eu iti raspund doar la puncte importante din articolul tau (initial), la altele s-a mai raspuns

    Finantare: daca un google ai fi dat sau la telefon ai fi sunat (inteleg ca tu cunosti unele feministe, despre generalizarile tale simpliste nu mai comentez pe larg) ai fi aflat ca majoritatea banilor europeni pe probleme de gen se duc oriunde, numai la feministe nu. De ce? Pentru ca ONG-urile astea feministe din aceasta tara sunt departe de a absorbi fonduri europene in nestire, printre altele si pentru ca s-au ocupat cu cercetari de teren, cercetare in general, advocacy si activism, platite din bani proprii deseori (mai ales activismul) sau din finantari derizorii si n-au fost suficient de “smechere” incat sa le prinda aderarea cu bani de cofinantare in cont pentru proiecte de milioane de euro. Situatia societatii civile si a ONG-urilor feministe in special din Europa de Est in general este similara si documentata. Un google. Dar nah, ce gadila nervul de scandal al cititorilor mai mult decat formule fumate cu nesimtite care stau pe bani europeni, ba si feministe, ehe…uite asa se scrie un articol, inteleg.

    Burse si doctorat: unele dintre feministe sunt doctorande sau au doctorat. Multe nu. Unele din cele cu un doctorat in desfasurare au burse UE. Aici mi se par importante doua lucruri : ca persoana care a facut doctorat pe bursa de mizerie a Ministerului Educatiei, iti spun ca ma bucur mult ca exista si burse mai bune pentru altii. Asa pot face cercetari de teren la care eu doar visam inghitind in sec, pot merge la conferinte internationale unde sa afle si sa comunice si cu altii, pot cumpara carti intr-un ritm pe care eu doar mi-l imaginam. Pentru CERCETARE, inclusiv de teren. Pentru ca ne e tare draga cercetarea de teren, cea care ne permite sa discutam cu femei, sa le aflam opiniile, sa ne vorbeasca despre experientele lor. Cercetare frumoasa pe care ne straduim sa o promovam. Mainstream-ul sociologic si politologic nu prea are ca prioritate femeile, astfel incat dincolo de stereotipuri de genul “femeile din clasa muncitoare” si “femeile din rural” nu prea se iese. Uite ca da, unii si unele isi permit sa vrea si cercetari mai de profunzime, care sa produca niscaiva studii si cunoastere, in speranta ca nu vom avea doar politici si solutii pareriste. Cercetare care costa. Din bursa aia (nu mai spun cum si daca vine si aia) si salariile “astronomice” ale altora care lucreaza de ex. In invatamant, se platesc deseori actiunile de activism, cheltuieli administrative si alte asemenea . Lafaiala, ce mai. Cat despre stereotipul “academie vs activism”…hm, pacat ca nu merge cu realitatea romaneasca, unde feminismul s-a dezvoltat in academie inclusiv ca activism iar “in strada” au iesit de la bun inceput “elitistele astea” …care iau cu mult entuziam la picior Romania ca sa vorbeasca cu cat mai multe femei…apropo de argumente de tipul “forme fara fond” si clisee importate.

    Agenda feminista si media: sigur, eu sunt suparata ca este greu sa ai acces la media mainstream. Ceva acces avem, nu indraznesc sa sper ca tu l-ai vazut, se pare ca nu. Dar eu ma intreb, oare accesul asta nu este conditionat de acceptul unui jurnalism senzationalist, parerist, chitibusar, de doi lei? Stii tu, jurnalism care nu se documenteaza, vorbeste prostii, tipa ca vrea raspunsuri iar cand le primeste este profund ranit de replicile primite? Ei, uite ca nu vrem sa ne scaldam in balta asta si cerem un minim profesionalism atunci cand sunt abordate teme feministe, la tv, pe bloguri sau prin ziare. Asa suntem noi, pretentioase si… lipsite de umor (bifat stereotip). Sigur sunt multe lucruri pe care ne-am fi dorit sa le facem. Sigur vrem sugestii. Eu sunt dispusa la dezbateri pe tema asta, cu mare drag. Avem asemenea dezbateri intre noi si cu altii. Mereu ne imbunatatim sau incercam sa ne imbunatatim strategia, chiar ne bucuram ca am castigat si sprijinul unor oameni care cu asta se ocupa (Media, PR etc) si care in ultimul timp au contribuit mult la vizibilizarea actiunilor noastre….inclusiv pentru deliciul chitibusarilor de pretutindeni. Inclusiv prin media. Dar vezi, in “pretiozitatea” noastra nu acceptam ca un dialog sa inceapa cu improscat de noroi, vorbit ca sa ne aflam in treaba, pitulat dupa degete si lipsa de onestitate. “Deschis” la dialog nu inseamna “deschis la parerisme si mizerii”. Lucruri pe care le-am regasit in articolul si atitudinea ta astfel incat, imi permit sa spun “pas” si sa te indemn macar sa ai mai multa atentie si respect data viitoare… pentru ceea ce produci tu, in primul rand.

  • 59

    multumesc pentru raspuns Alice. asa cum am scris de 100 de ori, stiu ce platformae aveti si ONG-uri. acelasi raspuns pe care mi l-ai dat tu, mi l-au dat si fetele de la FILIA, de la FRONT si cred ca si de la Biblioteca Natzi. Ma trag cate un ochi pe aceasta platforma feminism-romani../ Ce mi se pare ciudat este ca nimeni nu vorbeste despre chestionarul facut. Va rog in continuare sa ma scutiti de drama acum -> batista lui Otello ca nu-mi rupeti inima. merci.

  • 60

    HAIDETI SA DISCUTAM DESPRE CHESTIONAR. CE PARERE AVETI?

  • 61

    @Antonela, eu nu am timp de miștocăreli. Și nu-mi place când femeia face crize, cum că aș tachina-o. Departe de mine gândul acesta. Dar dacă ea preferă să-și facă reclamă astfel, este problema ei. Mai bine sfârfești de mâna unui criminal de canibal decât să-ți mânânce zilele un păcătos. Căci canibalul care înfometează devine la fel ca orice demonizat, dar păcătosul dacă nu smintește minți inocente aduce sinuciderea în lume.

  • 62

    Băi, nu-mi vine să cred! Astea vorbesc toate la fel, sau sunt, de fapt, tot una sub diverse ID-uri.

    Auzi, cercetare pe teren, discuţii cu cât mai multe femei!

    Băăăăi, nu-ţi trebuie nicio cercetare şi nicio discuţie ca să ştii problemele grave şi REALE ale muierilor din ţara asta amărâtă!

    Dacă ai până-n treizeci de ani şi-ţi face maică-ta patul în continuare şi comanzi mâncare prin internet sau telefon, iar singurul contact cu lumea e prin intermediul calculatorului, e firesc să ai nevoie de „cercetare pe teren”. Dar nimănui nu-i convine să dea bani ca să te prinzi tu care-i treaba. Banii se dau pentru acţiuni materiale concrete. Pe programe bine definite, executate de unii care ştiu deja de capetele lor.

    Niciunde în lumea asta nu sunt atât de mulţi bani încât să poată fi daţi la ONG-uri – de orice fel ar fi acestea.

    Pentru a apăra drepturile fiecărui cetăţean, bărbat, sau femeie, sunt create instituţii ale statului care să se ocupe de asta: legiuitor, poliţie, procuratură, justiţie.

    Dacă vrei mai mult decât drepturile pe care le au toţi cetăţenii, indiferent de gen, atunci faci bine şi te ocupi din fonduri proprii, eu şi toţi contribuabilii preferând să plătim instituţiile statului în scopurile cărora (curios!) avem mai multă încredere decât în ale voastre. Punct!

  • 63

    @Antonela, dacă nu ți-ai dat seama încă, eu sunt „ginecologul” de rezervă. Feminismul este tot ce mă interesează.

  • 64

    Antonela, aici esti tare! Trebuie sa recunoasca si Jacob Ciobanul care te mai lua peste picior. Dar la aia cu palestinienii mai mult patos ai avut decat intelegere a problemei.

    Uau! Mi-am adus aminte de pariul ZvastiCosului. Trag o fuga si revin sa va spun daca au trecut cele trei luni.

  • 65

    Deci sunt un geniu! Am un ceas electronic in cap. Cum de nu mi-am mai amintit de pariul lui Cosa? 20nov-20dec-20ian-aproape20feb. Si hop, mi-am amintit! Mda, pariul lui Cosa nu mai este, este doar replica mea in legatura cu pariul. Dar Cosa e cinstit imi place sa cred, si are memorie, iarasi imi place sa cred! Judani, va ordon ocupati imediat fasia Gaza, ca daca nu Cosa se face de rasul curcilor ca prooroc mincinos!

  • 66

    @ bravo mosule :) )) care era pariul?

  • 67

    @cosa: gand la gand. ai fi socat daca ai intelege ca toate aceste femei parvin din ONG-uri feministe diferite, si nici macar nu le leaga vreo prietenie din principiu. acum ma ataca in haita pt ca ma vad singura. vorba lui Mr Fox: ele sunt cele MARI si eu cea mica si proasta. @mos pleksi: multumesc pentru sustinere. nu stiu daca e un compliment sau era tot la misto lol @mofturici: multumesc Limbi. Dumnezeu cu mila!

  • 68

    Vezi, Antonela? Uite de asta e foarte rau sa stergi comentarii. Ala nu era un comentariu de sters. Nu ca altele ar fi. Dar ala mai ales trebuia sa ramana. Ca nu te insulta pe nicaieri.

    Bine, zicea ca in trei luni judanii de oricare ar fi ei, vor ocupa fasia Gaza.

  • 69

    demotivation.us../

  • 70

    Toate sunt creația lui D-zeu inclusiv posibilitatea de a greși. Asta este drumul spre Iad. Pe care puți să de duci de bună voi sau poți fi mânat/ă cu de-a sila. Nimeni nu ajunge în Iad din pricina faptelor bune. Fiecare are o tinichea care zdrăngăne în urma sa. Tinichaua asta ți-o poți pune singur sau ți-o poate atârna de gât altcineva. Sunt bucuros să mă duc în Iad, și crede că D-zeu va face tot ce-i stă în putină și mă va scoate cândva de acolo. Ce ce este atâta suferință în lume? deoarece D-zeu le dă dreptul păcătoșilor să poată încălca legea. Astfel singuri își pronunța sentința la judecata particulară. Cu această înfățișare aleasă de ei, uni nu vor mai apuca să se ridice din ghenă înnainte lui D-zeu la judecata generală. Atât de damnați vor fi.

  • 71

    off limbi trebuie sa-ti fie foarte greu sa traiesti intr-un antagonism bine-rau constient in fiecare zi :( e ca si cum ai face asta de dimineata pana seara. asa te simti? youtube.com/wat../ in rest te repeti mult cu bine rau, diavolul Dzeu.. nici nu mai am rabdare sa citesc. e retorica. de asta iti spuneam sa vorbesti normal cu mine ca sa te pot citi. esti amuzant cand nu esti habotnic. tks

  • 72

    A se mântui înseamnă a se sfârși. Pentru păcătoși/ase (cu atât mai mult dacă apucă să se sinucidă) în schimb nu o să se mai rădărnicească răutatea îi ei/le. Nici urmă de mântuire.

  • 73

    Nici urmă de sfârșire și mOarte.

  • 74

    da mofturici. nu-mi spui nimic nou. stiam asta de cand aveam 6 ani. am crescut intr-o familie profund crestina catolica. pe mine ma plictiseste subiectul in sine.

  • 75

    Ca feminismul și misoginismul. Eu nu mi-am permis să acuz de misoginism pe feministele de fițe. Pentru că le-ar fi durut în cot. Le-am considerat doar sensibile și prea afectate în fițe, și că umblă cu mitocani hetero sau lesbience nesimțite. Cum că ar face prea mult manaj în grup.

  • 76

    “Misoginele femei” ? ROFL )))) Se numeste misandrismul feminin, incultule :) ))

    Misogin ≠ Misandrin ;)

    Iar porcaria asta cu feminismul, alta smecherie din care se profita de pe urma celor proaste, care n-au avut niciodata parte de probleme in viata dar sustin cu indarjire o cauza ce nu le apartine. Hai sictir cu campania feminista pt frustratele incorigibile.

  • 77

    bre apocalipticule, ai dreptate in partea a doua. in prima nu. misandrism inseamna ura patologica fata de barbati. si asta ar fi o caracteristica a feministelor, dar ele-mi reprosau ca le urasc pe femei. o femeie care uraste alte femei. —- o alta eroare de-a lor oricum. iubesc femeile (pe cele inteligente of course); acelasi profil emotional il gasesc atat la Pitzipoancele de Berceni cat si la VOI FEMINISTELE academice.

  • 78

    @mofturici: D-zeu este o notiune fara referential concret. nu te mai chinui sa-l atingi :) )))

  • 79

    Dumnezeu nu e o noţiune chiar atât de abstractă pe cât pare. Asta doar dacă nu te rezumi la concluziile ştiinţei de acum două sute de ani. Din fericire, însă, ştiinţa a progresat şi a rezolvat: avem un Creator. Foarte concret şi material.

    A, cum ne raportăm noi, fiecare, la el, asta e altă treabă. Dar să nu faci şi tu greşeala pe care o fac toţi, adică, dacă îţi par penibili credincioşii prin practicile lor (şi sunt, de cele mai multe ori) să-l negi şi pe Creator.

  • 80

    Vulpe scoate-mi şi mie din spam!

  • 81

    @Apocalypse, există misoginism feminin la feministele de fițe care s-au masculinizat obsedate de penis, încât a ajuns să li se facă scârba de penis. Așa se manifestă un creier „îmbibat” de spermă transcedentală.

  • 82

    Feministele acelea impostoare disprețuiesc femeile pentru că acestea apreciază bărbații. Așa cum este în firea lor să facă. Și atunci feministele masculinizate de atâta ftut cu mitocani sau frecat cu lesbience pentru a le da posibilitatea acelora care poseda o plă doar să privească (un motiv în plus să-și manifeste masculinitatea pervertită asupra lor), feministele astea de tot căktul nu își permit să urască defapt femeile. Pentru ca au nevoie de ele pentru a le expolata ca pe niște d0bitoace. Ele doar încearcă să-și facă rost de o bucățică, pe care să-o trimită la produs în locul lor.

  • 83

    Cosa, nu te fa ca ploua afara! Au trecut trei luni. Unde sunt invaziile din fasia Gaza? Lasule, recunoaste-te invins!

  • 84

    @cosa: s-a dovedit ca exista, dar asta nu inseamna ca-l poti atinge. asta spuneam. nisate banalitati. e abstract la fel ca si notiunea de fericirea sau tristete.

  • 85

    @mofturici: :) ))))))))) ba esti Justitiarul si Aparatorul Suprem al Credintei ba o faci pe PIMP-PIN-ul pe aici si vorbesti mai murdar decat un WC-u :) )))

  • 86

    Deci, cuvintele care te guverneaza in viata (si care-ti determina actiunile evident), cuvintele pe care am vazut ca le folosesti cel mai des sunt : FRICA, PACAT, CACAT, PENIS, URA, DIAVOLUL, IERTARE, DUMNEZEU, INGADUINTA. Think about it si vezi asta drumuricatretin../

  • 87

    Iar dacă „receptorul (asupra cui se păcătuiește) nu se smintește,” atunci se sfințește.

    Rugați-vă pentru cine vă greșește, ca să nu vă asemănați lor. Iar ce este alb spuneți-le că este alb, și ce este negru spuneți-le că este negru. Nu-i judecați dacă le amintiți că ceia ce fac este greșit. Iertați și nu mai amintiți răul, dar nu-l uitați căci răul poate să prindă rădăcini singur. La fel să faceți și cu cine vă vrea bine. Astfel veți reuși să mulțumiți lui D-zeu pentru toate, mai ales pentru necazuri.

  • 88

    LOL

  • 89

    „Oricine voieşte să vină după Mine să se lepede de sine, să-şi ia crucea şi să-Mi urmeze Mie. Căci cine va voi să-şi scape sufletul îl va pierde, iar cine va pierde sufletul Său pentru Mine şi pentru Evanghelie, acela îl va scăpa. Căci ce-i foloseşte omului să câştige lumea întreagă, dacă-şi pierde sufletul? Sau ce ar putea să dea omul, în schimb, pentru sufletul său? Căci de cel ce se va ruşina de Mine şi de cuvintele Mele, în neamul acesta desfrânat şi păcătos, şi Fiul Omului Se va ruşina de el, când va veni întru slava Tatălui său cu sfinţii îngeri” (Marcu 8,34-38) biserica.tv/vid../

  • 90

    Cosa,

    dupa o viata petrecuta in credinta crestina si plina de evlavie, habar nu ai sa deslusesti tainele biblice!

    Pai, trebuie sa te multumesti cu necazurile pe care le ai, pentru ca sunt toate sansele sa primesti si altele bonus. Aici e chichirezu’ care tie iti scapa.

  • 91

    “Iar ce este alb spuneți-le că este alb, și ce este negru spuneți-le că este negru ”

    Mai încet cu pianul pe panta maniheistă. Tropa,tropa x cos(alfa), direct în sulf şi bitum!

  • 92

    Plus plânsul şi scrâşnirea dinţilor!

  • 93

    Virgula aia-i apocrifă!

  • 94

    lol Junghiule dar ce le mai spui si tu. imi place. imi place. astazi mi-am dat seama datorita conflictului penibil de la MTR ca tara mea extrem ordoxata, complet netoleranta si care nu scoate la lumina decat nivelul de incultura masiv, nu ma reprezinta. nu face decat sa ma alieneze, sa ma faca mai introvertita si mai tintuita in casa. eu nu ma bucur de viata mea. totul e periculos. plin de politie si jandarmerie, de extremisti, de cocalari, de pocaiti, de feministe cretine, de multi batrani si tineri frustrati si speriati etc eu insami sunt extrem de paranoica si am toata dreptatea.

  • 95

    @Antonela te-ai întrebat vreodată de ce Salomea fica lui Irod i-a cerut lui Irod să-l decapiteze pe Ioan Botezătorul, dacă vrea s-o vadă dansând din buric?

  • 96

    Cu alte cuvinte Salomea i-a dat de înțeles lu tasu că nu se fte cu el dacă nu moare Ioan Botezătorul. Pentru că Ioan Botezătorul are harul de la D-zeu să-i rușineze pentru păcatul incestului. Și va întoarce întreg poporul împotriva lor. Așa că l-au ucis ca să se poată fte în legea lor, și să-i ducă și pe pr0ști de nas. Pentru că nu au inventat ei jmecheria.

  • 97

    Să presupunem că Salomea a fost vi0ată de tasu. Asta tot nu o scutește de vina de a fi chițăit în agonia violului, despre m0artea cui ar determina-o să fie o păsărică jucăușă.

  • 98

    @Antonela, vrei să pleci din țară? Nu ar trebui să stai prea mult pe gânduri odată ce ai ajuns la concluzia că românii/cele nu te merită.

  • 99

    Intelegi exact ce vrei. Eu n-am spus nimic de genul ca cineva nu m-ar merita, doar ca eu sunt trista si nu ma regasesc. Atat. Am avut timp sa-mi dau seama ca de fapt nu e locul meu si nu-s oamenii mei cu care sa pot lucra, cu care sa pot avea relatii decente. Pe de alta parte eu nu exist ca si cetatean: drepturile si libertatile mele sunt incalcate in fiecare zi & nobody gives a shit. Desprea asta e vorba. Nimeni nu-ti face bine. Daca se poate mai rau dar nu mai bine – asta ca sa mentin linia maniheismul tau cel vesnic.

  • 100

    Asta cu chitaiala in timpul unui viol e absolut sinistra. Atunci cand obligi pe cineva sa faca ceva ce nu-i place crezi ca se bucura? Crezi ca urla de placere de fapt? Nu e nimic placut in asta. E horror. Si mai las-o pe Salomeea ca traim in sec XXI !!! Traiesti si tu niste fictiuni de ma doare capu.

  • 101

    @Antonela ai face și pe dracul atunci când nu ai credință în D-zeu numai să mai apuci să-ți tragi sufletul măcar odată atunci când te trage m0artea la loc cu căkt. Căci căkatul se lasă așteptat până să înverzească.

  • 102

    Toate boboțiile își pierd valoare în clipa când tragi să mori. Până și faptele bune pălesc atunci când prin tine aduci m0arte în lume și asupra altora. Este mărturia ta că defapt nu ai fost cu nimic de folos. Iar darul de m0arte pe care îl faci lor prin propria ta moarte, cântărește mai mult decât tot binele pe care l-ai putut vreodată face. De aceia există D-zeu pentru a te ierta pe tine și pe ceilalți de acest păcat.

  • 103

    Am inteles Limbricule Intelept. Numai ca asa cum ti-am spus de un miliar de ori eu am credinta. Nu stiu de ce incerci sa ma convingi, dar treaba ta. Ai tu obsesiile tale.

  • 104

    “te-ai întrebat vreodată de ce Salomea fica lui Irod i-a cerut lui Irod să-l decapiteze pe Ioan Botezătorul, dacă vrea s-o vadă dansând din buric?”

    Așa o fi-nvățat-o mă-sa!

  • 105

    lol junghiule esti delicios

  • 106

    ioi, mă faci să-mi scap bucățica din cioc!

  • 107

    Ai dreptate Cosa. S-au adunat mai multe. Am exagerat ca sa nu se mai faca glumite cu violuri. Am o limita. Si apoi mi se pare mai grav faptul ca extremistii de dreapta sunt mana in mana cu militia si cu habotnicii extrem ortodocsi, care nu sunt saracii decat masa de manevra. Mi se pare mai grav faptul ca nu exista toleranta in tara asta si ca fiecare isi repeta autist doar filmul lui din cap! Daca ne-am auzi unii pe altii si am reactiona in sens pozitiv poate ca nu s-ar mai ajunge la crize de ura si furie. Anyway. Am sters. Limbricu pare ca n-aude nimic din ce spun niciodata. Are el banda lui pe repet! E obositor!

  • 108

    In Romania cred ca exista mai multi feministi decat feministe. Pentru ca barbatii s-au saturat de mentalitatea de intretinute si fecioare neajutorate ale femeilor cu care interactioneaza si le-ar vrea ceva mai independente, mai responsabile pentru viata lor

    alt un feminist misogin
    2013-02-22 12:08:39 | Raporteaza
  • 109

    :) ))) Multumesc Cosa. Pe de alta parte este posibil ca acel tablou sublim-scato sa incante multe suflete kinky. Pe mine m-a oprit de 2 ori un tip sa-mi propuna sa fac pipi-n gura lui. Sincer m-am bucurat ca au inceput sa apara perversi pe strazile din Bucuresti, submisivi si decenti. Nu era in nici intr-un fel agresiv. A pastrat distanta si parea de bun simt. Tot respectul, numai ca nu e din filmul meu.

  • 110

    @Antonela, florile de căkt nu sunt frumoase prin ceia ce la face să arate de căkt, ci prin faptul că încearcă să-și depășească prin proprie voință condiția de a fi de căkt. Prin urmare nu te mulțimi nici măcar cu manifestarea sinceră a unei patimi. Deoarece patima în sine este un rău. Cu atât mai mare dacă este mascat într-o manifestare plăcută. Deoarece astfel poate provoca mai mult rău smintind minți nevinovate.

  • 111

    @feministule, inteleg perfect ce spui. mi se pare totusi ca femeile sunt la extreme la noi. ori sunt prea indepedente pe model dominatrix prost inteles si de subminare totala a masculinitatii. ma refer la castrare 24/7 (nu asa cum am facut eu ieri cu mofturici pt prima data), ori de papushe intretinute, lenese si iresponsabile. cred ca cel mai misto ar fi sa existe un echilibru. si barbatii ar trebui sa se mai schimbe si sa investeasca mai mult in imaginea lor. poate sa fie mai sexy. sa se intretina mai mult. la noi e grav patriarhatul de tip barbar: nesimtit, habotnic, agresiv, frustrat, nesigur. bleah! daca te uiti numai pe strada ce fetze au marea majoritate te iau damblalele!

  • 112

    @mofturici: reactia mea este determinata de ideile pornite de la tine by the way. atata timp cat e o discutie rationala la mijloc si nu venita dintr-un habotnicism extrem si obtuz, ne putem intelege. in rest nu fac decat sa reactionez la ce primesc. si tu nu mi-ai aratat dragoste. ai vazut ce reactie am avut. fost impulsiva si-mi cer scuze. doar pt atat.

  • 113

    Toate nenoricitele care își vând pe nimic anii tânereții. Si își rup pizdele cu vicleșuguri pentru ași face un rost în viață. Se trezesc la spartul târgului când realizează că le-ai mai pălit farmecele să lupte cu misoginismul. Când tocmai ele prin felul în care au trăit nu au făcut decât să facă bijniță cu „bunurile feminității”, în defavoarea altora. Că doar nu erau pr0aste. Na că le-a venit și lor rândul. Antonela, ști ce zic adevăratele femniste după ce au fost exploatate o viață întreagă? Zic că nu au nevoie să fie salvate, doar să fie lăsate singure să-și plângă D-zeul lor mort. Și să se roage cu mare teamă pentru clipa când se vor încredința că a inviat din m0rți. Pentru că în folosul lor se roagă ci ca să nu socotească D-zeu păcatul vostru, de a le fi făcut lor vreun rău.

  • 114

    e important sa stii ce cuvinte folosesti. de asta ti-am trimis acel material video. sa intelegi niste lucruri fata de ceea ce transmiti. am vazut ca n-ai nici o reactie si m-am oferit drept exemplu: ti-am aratat cat de nasol e sa vorbesti ca un WC-u stricat. si eu pot, dar nu e ok. nu ajuta pe nimeni. se pare ca tu intelegi ceva doar daca ti se intampla direct.

  • 115

    D-zeu v-a deschis ochii să vedeți. Dar voi nu priviți către El, ca să găsiți soluții. Vă întoarceri cu spatele la Domnul și vă permiteți să dai soluții. Răul este cu mult mai mare, iar consecințele păcatului sunt peste puterea omului de înțelege. Nu în suferința voastră sau a celor de lângă voi vă veți mântui pe voi și pe aceia/lea de care vă pasă, ci prin patimile lui Hristos vă veți mântui. Doar că nu vă puteți da seama de asta.

  • 116

    mofturici, te rog nu mai vb cu mine in pilde si cu D-zeu ca nu inteleg niciodata ce vrei sa spui. nu le mai amesteca: Dumnezei cu feministe cu moartea cu etc. vorbeste despre fiecare subiect pe rand. formuleaza propozitii simple si scurte. te rog. poti?

  • 117

    Ce nu înțelegi mă femeie? De răul „nevinovat” de a gusta dintr-un mar, s-a ajuns în timp la crime, d-zei si morți. Mâncând din păcat, înghiți pe dracu’. Dar nu te pierde dracul deodată căci nu te lasă D-zeu. Căci era împlinit/ă în Duh Sfânt. Dracul te sfârtecă puțin câte puțin pe dinauntru. Dacă încerci să dai uitării răul și nu doar păcatul cum ar trebui să faci, ajungi în final o mortăciune.

  • 118

    Mai poți să vezi cu aceeiași ochi țâța la care ai supt? Nu ai să poți, s-o mai vezi cu aceeiași ochi dacă nu ceri ajutorul lui D-zeu. O să mori cu dorul de acea țâță. Iar pe țâța aceia o va mânca viermii, până să apuci să o mai vezi. Să-o mai atingi cu acea minte de copil :(

  • 119

    Incep sa cred ca esti o caricatura din spatele e:ului tau, mofturici. Esti prea prost sa intelegi arta existentei in adevar sens al cuvantului. Crestin prost ca esti. Esti prea prost sa intelegi sensul crestinismului..

  • 120

    @AN, creștinismul nu-ți este permis să-l înțelegi, doar să-l cunoști și să te petreci cu el la moarte. Așa cum a murit Hristos și creștinismul va muri odată cu El. Restul, Sf. Înviere de după, „făcă-se voia lui D-zeu”. Dacă ești trist/ă sau rușinat/ă înseamnă că defapt nu mai crezi că Hristos a înviat din m0rți pentru a ierta păcatele. D-zeu nu s-a născut ca să pătimească pentru cei sfinți și drepți, care l-au văzut și l-au cunoscut. Hristos a pătimit pentru ca D-zeu Tatăl să ierte păcatele celor care cred asta, și se luptă să nu mai păcătuiască.

  • 121

    Oricine cunoaște Sf. Cruce înțelege că are înțelesuri creștine. Dar ca să înțelegi Sf. Cruce, prin care să afli înțelesurile creștine, ai nevoie mai întâi să-l cunoști pe D-zeu. Și Moise a sfărâma primul rând de legi pe care le-a primit de la D-zeu, și a jertfit Unsul Lui D-zeu. După care i-a venit și lui ceasul. Pentru că evreii se învățaseră să-l fugărească pentru a obține ce vor. Nu sunteți singurii/ele care răstigniți Cuvântul lui D-zeu prin înțelesuri străine de voia lui D-zeu.

  • 122

    ODA SEXULUI FRUMOS

    Povestea spune ca o fata, Cand e romantica din fire, Va deveni tot mai bogata Cu fiecare daruire…

  • 123

    ETERNUL FEMININ

    Avand paradoxalul har, Femeia-i raul necesar, Ce-ti lumineaza noptile, Intunecandu-ti zilele !

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari urmareste-i pagina de Facebook
Antonela Vulpe s-a născut de ziua copilului în Huși
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!